تولید محتوا برای فن پیج و طرفداری

فن پیج و پیج طرفداری در حوزه بازاریابی اینترنتی به عنوان دو مفهوم متفاوت و مهم شناخته می‌شوند. فن پیج به معنای بهینه‌سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو است و در واقع تلاش برای رتبه‌بندی بالاتر صفحات وب در نتایج جستجوگرها مانند گوگل است. این کار با استفاده از تکنیک‌های مختلفی از جمله بهینه‌سازی کلمات کلیدی، ساختار صفحه، لینک سازی و محتوای کیفی انجام می‌شود.

پیج طرفداری به معنای جذب و ارتقای تعداد فالوورها یا دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی است. برای جذب فالوورها، باید محتوای جذاب و پرطرفدار ارائه شود تا کاربران به صفحه شما علاقه مند شوند و آن را دنبال کنند. همچنین، استفاده از تکنیک‌هایی مانند هشتگ، تصاویر جذاب و متن‌های طنزآمیز نیز می‌تواند به جذب فالوورها کمک کند.

با توجه به اینکه بازاریابی اینترنتی در حال رشد و توسعه است، فن پیج و پیج طرفداری به عنوان دو روش مهم در این حوزه شناخته می‌شوند. با استفاده از این دو روش، شرکت‌ها و کسب و کارها می‌توانند به رشد و توسعه خود در فضای آنلاین کمک کنند و به دسترسی به مخاطبان بیشتر و جذب مشتریان جدید بپردازند.

شرایط لازم برای موفقیت یک فن پیج

اگه بخوایم بصورت کلی یه دید کلی از اونچه که یه فن پیج برای موفقیت نیاز داره رو لیست کنیم، اینها چیزایین که بهشون نیاز داریم:

  • داشتن فالوور زیاد
  • نحوه‌ی طراحی پروفایل پیج
  • نحوه‌ی تولید محتوا

داشتن فالوور زیاد

شاید یکم عجیب به نظر بیاد که بگیم باید از همین اول کار فالوور زیادی داشته باشین اما دقیقا همینطوره؛ اگه یه فن پیج فالوورهای زیادی نداشته باشه، جذب فالوورهای بعدی براش خیلی سختتر میشه. پس چاره چیه؟

خرید فالوور اینستاگرام و در کنار اون تولید محتوای باکیفیت بهترین راهیه که یه فن پیج میتونه برای خودش انتخاب کنه. اینطوری کسایی که از پیج بازدید میکنن، با یه پیج پر از محتوای خوب مواجه میشن که فالوور زیادی هم داره (مثلا ۱۰K) پس ترغیب میشن که پیج شما رو فالو کنن. اینطوری پیج شما روز به روز فالووراش بیشتر میشه و پیشرفت میکنه.

در پنل شبکه‌های اجتماعی اینبو میتونین به بهترین، متنوع‌ترین و ارزانترین خدمات خرید فالوور اینستاگرام دسترسی داشته باشین؛ فقط کافیه محصول مورد نظرتون رو انتخاب کنین؛ به همین سادگی!!

طراحی پروفایل برای فن پیج‌ ها

طراحی پروفایل اولین چیزیه که باید به فکرش باشین. خیلی‌ها هستن که از این مرحله غافلن، بنابراین شما میتونین با چند تا تکنیک هوشمندانه پیجتون رو از بین سایر فن پیج ها جدا کنین.

طراحی پروفایل چیه؟ طراحی پروفایل شامل بخش‌های مختلفی میشه که یه دیتای کلی از پیج شما و اینکه توی پیجتون چیکار میکنین به مخاطب ارائه میده.

آیتم‌های هر پروفایلی توی پیج‌های اینستاگرامی شامل موارد زیر هستن:

  • نام کاربری یا یوزرنیم
  • عکس پروفایل
  • بیو پیج
  • هایلایت‌ها

چهار مورد بالا اولین چیزهایی هستن که وقتی مخاطب وارد پیج میشه باهاش سر و کار داره. پس این چهارتا رو به نحوه احسن باید طراحی کنین. چجوری؟ بیاین پایین تا اصولشو باهم مرور کنیم!

انتخاب نام کاربری برای فن پیج

توی انتخاب اسم دقت لازم رو داشته باشین. سعی کنین نزدیک ترین اسم به اسم آیدل (Idol) خودتون رو داشته باشین، این باعث میشه توی نتایج جستجوی اینستاگرام پیج شما هم رده با آیدلتون بالا بیاد و به کاربرها نشون داده بشه.

نکته: لزومی نداره که بخشی از آی‌دی پیجتون رو اختصاص بدین به نوشتن عنوان fanpage، چون می‌تونین یه جای دیگه عنوان Fan Page رو به پروفایلتون اضافه کنین. حالا توی ادامه‌ی مطلب بهتون میگم کجا و چجوری!

عکس پروفایل فن پیج

توی انتخاب عکس پروفایل باید حسابی دقت کنین. خیلی از فن پیجا هستن که از عکس پروفایلی که آیدلشون توی پیجش گذاشته استفاده میکنن ولی عده‌ای هم معتقدن گذاشتن عکس پروفایل یکسان شما رو به مخاطبینتون یک کپی کار میشناسونه نه یه فن‌ پیج حرفه‌ای.

بیو پیج

بیوی هر پیجی به نوعی شناسنامه‌ی اون پیج محسوب میشه و شما با نوشتن یه بیوی حرفه‌ای، نه تنها ارتباط خوبی با مخاطب برقرار میکنین بلکه کلی تاثیر میذاره روی Watch Time پیجتون.

Watch Time به مدت زمانی میگن که یه کاربر میاد به پیج شما سر میزنه و توی پیجتون مشغول میشه. حالا این مشغولیت میتونه نگاه کردن به هایلایت‌ها باشه یا خوندن کامنت‌های یه پست.

حالا شاید بپرسین اهمیت Watch Time چیه؟ باید بهتون بگم که این Watch Time اگه بالا باشه این علامت به الگوریتم اینستاگرام داده میشه که این قشر از کاربران با محتوای پیج شما ارتباط برقرار میکنن و اینستاگرام هم پست‌های شما رو به درصد بیشتر از یوزرها توی اکسپلور نشون میده.

پس بهتره بیوی پیجتون رو طوری بنویسین که یه مسیر رو به کاربر نشون بده که بتونه به سمت مطالب جذاب و پرطرفدار پیجتون هدایت بشه.
مثلا توی بیو بنویسین هایلایت فلان رو چک کنین و برای هایلایت فلان یه عنوان جذاب انتخاب کنین و از اون هایلایت هم کاربر رو هدایت کنین به پست‌های خاص پیجتون.

هایلایت‌های پیج طرفداری

یه فن پیج خوب باید اطلاعات کامل، جالب و جذابی از آیدل خودش داشته باشه. از بیوگرافی گرفته تا مصاحبه‌‌ها و عکس و ویدئوهای پرطرفدار؛ بنابراین سعی کنین جذاب ترین موضوعات رو با بهترین عناوین و کاورهای جالب توجه توی قسمت هایلایت‌ها قرار بدین.

نحوه‌ی تولید محتوا برای فن پیج

تولید محتوا برای فن پیج مثل تمامی حوزه‌های تولید محتوا برای اینستاگرام به دو بخش تقسیم میشه:

  • انتخاب نوع محتوا
  • ادیت تصویر و ویدئو

انتخاب نوع محتوا

اینجا انواع محتواهایی که یه فن پیج میتونه توی پیجش پوشش بده رو باهم بررسی میکنیم. البته اینایی که اینجا میگیم تمام قصه نیست و شما باید خلاقیت خودتون رو چاشنی کار کنید تا جواب بگیرید.

محتوای خبری

تمامی ستاره‌ی سینما، موسیقی و … دوره‌های طلایی پر از اخبار جدید و جنجالی دارن. از ازدواج و طلاق بگیر تا فعالیت‌های حرفه‌ای جدید و متفاوت.

شما بعنوان یه حامی که برای خواننده یا بازیگر مورد علاقتون فن پیج زدین باید همیشه گوش به زنگ باشین تا دقیق ترین و درست ترین اخبار رو توی پیج پوشش بدین؛ پس یکی از حوزه‌های محتوای پیج شما باید خبری باشه.

ساخت ویدئوهای چند قسمتی

ویدئوهای چند قسمتی که بصورت تدوین شده و از قطعه‌های مختلف چند ویدئو ساخته شدن یکی از جذاب ترین‌ها برای محتوای فن پیج هست.

مثلا از کنسرت‌های مختلف خواننده‌ای که حمایتش میکنین یه ویدئوی چند قسمتی بسازین و با مخاطب‌ها به اشتراک بذارین.

مصاحبه‌های قدیمی

یکی از فوق خفن ترین محتواها برای فن پیج استفاده از مصاحبه‌های قدیمی آیدل خودتونه. میتونین یه آرشیو جذاب توی پیجتون درست کنین و توی قسمت گاید پست‌های مصاحبه رو یه جا جمعش کنین. حتی میتونین توی بیوی پیجتون کاربرها رو هدایت کنین تا توی قسمت Guids مصاحبه‌ها رو ببینن.

گذاشتن پست‌های مقایسه‌ای

یکی از ترندهای امروز فن پیج‌ها گذاشتن پست‌های مقایسه‌ایه. مثلا میاین رفتار و اخلاق خواننده یا بازیگر محبوب خودتون رو با سایر خواننده‌ها یا بازیگرها مقایسه میکنین.

البته این ممکنه کامنت‌های هیت هم براتون بیاره که طرفدار سایر ستاره‌های معروف بیان و اعتراض کنن. اما این بخشی از کار شماست و باید به خوبی بتونین قضیه رو مدیریت کنین و از طرفی از جریان ایجاد شده به سود خودتون و پیجتون استفاده کنین و بیشتر دیده بشین!

خبرنگار بشین!

برای ایجاد تعامل توی پیج طرفداری از تمامی امکانات و فرصت ها بهترین استفاده رو بکنین. اگر ساکن تهران و یا سایر شهرهای بزرگ هستین، از موقعیت مکانی که دارین استفاده کنین. چجوری؟ با گذاشتن لایو.

گذاشتن لایو از خودتون نه! از جایی که آیدل شما اونجا حضور داره. از جشنواره‌ها و اکران‌های عمومی و کنسرت‌ها و… لایو بگیرین و با مخاطب‌هاتون تعامل ایجاد کنین. در واقع شما برای داشتن یه پیج طرفداری موفق باید متفاوت عمل کنین.

ادیت تصویر و ویدئو

باید همین اول کار اینو بدونین که دانلود صرف عکس و ویدئوهای شخصی که فنش هستین، از شما فن پیج نمیسازه.

محتواهای تصویری و ویدئویی که دارین رو ادیت کنین و از گذاشتن کاور روی ویدئوها غافل نشین.

کاور خیلی به دیده شدن پیجتون کمک میکنه و توی جذب مخاطب هم تاثیر فوق‌العاده‌ای داره، مخصوصا زمان‌هایی که پست‌ها به اکسپلور راه پیدا میکنن.

ویژگی‌های کاور خوب

کاور پست‌های فن پیج از دو بخش شکل میگیره ۱٫موضوع ویدئو ۲٫ تصویر .

شما توی ترکیب عکس و عنوان باید نهایت خلاقیت رو به خرج بدین تا جالب توجه ترین خروجی رو از کاورتون بگیرین.

برای نوشتن عنوان از رنگ‌های زرد، قرمز، آبی و سبز بیشتر استفاده کنین چرا که بیشترین توجه رو جلب میکنن. همچنین دقت کنین فونتی که با استفاده از اون عنوان پست رو طراحی میکنین هم خوانا باشه.

توی ساخت کاور یه تم کلی برای پیج در نظر بگیرین و توی تمامی کاورها اون تم رو رعایت کنین.