آموزش تولید محتوا برای پیج و سایت با موضوع حقوقی و وکالت

دنیای امروز دنیای قانونمندی است. برای زندگی موفق در این دنیا، باید قوانین جامعه خود را بدانیم و به حقوق و وظایف خود و دیگران آشنا باشیم. اما متاسفانه نظام آموزش و پروش و سایر آموزش های جامعه ما، به هیچ عنوان این آموزه ها را در بر نمی گیرند. اگر قدمی در دادگاهها و دادسراها بزنید متوجه خواهید شد که بسیاری از افراد تنها به دلیل ناآگاهی از قوانین و مفاد آن گرفتار دردسر و مشکل شده اند.
اهمیت آشنایی با قوانین بسیار مهم است اما اگر زمان و توانایی آن را نداریم باید حتما قبل از هر اقدامی، مثلا خرید ملک مسئله دار و یا شراکت با افراد، با یک وکیل که آشنا که به قانون و حقوق است صحبت کرده و راهنمایی لازم را دریافت کنیم.
اما حضور در دفتر یک وکیل کاربلد و مشاوره گرفتن از او کار بسیار زمانبری است ، به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند تا این خدمات را به صورت انلاین و یا تلفنی دریافت نمایند. شاید به همین دلیل است که پیج ها سایت هایی که در رابطه با حقوق و وکالت هستند، تا این اندازه موفق ظاهر شده اند.
به دلیل اهمیت و جایگاه این قبیل سایت ها پیج ها، امروز در نظر داریم تا به بررسی تولید محتوا در این قبیل سایت ها و پیج ها بپردازیم.
تولید محتوای خوب علاوه بر اینکه می تواند کاربران شما را راضی نگه دارد و آنها را به پاسخ سوالات خود برساند، می تواند از آنها مشتریانی وفادار برای شما بسازد و این یعنی جذب مخاطب و مشتری.
بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منظور از تولید محتوا چیست؟

محتوا همان اطلاعاتی است که به هدف خاص، برای مخاطب خاص، در قالب خاص و از طریق کانال ارتباطی خاص منتقل می‌شود.

اطلاعات خاص

اطلاعات همان داده‌های پردازش‌شده است؛ یعنی وقتی بر روی‌داده‌ای عملیاتی انجام می‌شود به اطلاعات تبدیل می‌شود. عملیات شامل جمع‌آوری، تغییر، اصلاح، ساده‌سازی و زیباسازی می‌شود.

هدف خاص

هدف خاص برای تولید محتوا بیان‌کننده قصد تولیدکننده است. گاهی هدف رساندن خبری است. رساندن پیامی است. جلب‌توجه‌ی است. دیده شدنی است. آموزشی است و خلاصه هر هدف و قصدی که تولیدکننده محتوا در پس آن محتوا به دنبالش است.

مخاطب خاص

منظور از مخاطب خاص نه آن مخاطب خاص؛ بلکه منظور افرادی است که می‌خواهیم پیام ما را به‌عنوان مجموعه‌ای از اطلاعات دریافت کنند. گاهی مخاطب ما دانشجویان حقوق است. گاهی مخاطب ما صنف طلافروشان است. گاهی مخاطب تمام مردم هستند که می‌خواهیم به آن‌ها در مورد اعدام اطلاعاتی بدهیم. گاهی مخاطب ما کارفرمایان هستند. گاهی مخاطب ما هکرها هستند که می‌خواهیم به آن‌ها در مورد عواقب هک و نیازشان به یک وکیل باسواد سایبری اطلاعاتی بدهیم. به‌هرحال یک بخش جدایی‌ناپذیر تولید محتوا مخاطب شناسی است.

قالب خاص

قالب‌های نامحدودی برای تولید محتوا وجود ندارد. چهار نوع قالب بیشتر وجود ندارد.
الف- قالب متنی مانند نوشتن مقاله و کتاب
ب- قالب ویدیویی مانند تولید ویدیو با هر کیفیت و مدتی یا موشن گرافیک
ج- قالب صوتی مانند تولید پاکست
د- قالب تصویری مانند عکس نوشته، اینفوگرافیک وایت پیپر

کانال خاص

محتوا را از کانال‌های زیادی می‌شود به مخاطب خاص منتقل کرد. شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین و بی مجوزترین ابزار برای انتقال هستند. البته هرکدام از کانال‌ها استراتژی‌ها و رفتارهای خودش را ایجاب می‌کند؛ ولی ذات هرکدامشان انتقال‌دهنده سریع و بی‌واسطه بودنشان هست.

۲۰ ایده تولید محتوای حقوقی

۱ – صلاحیت وکیل

یکی از خصوصیات یک وکیل خوب اینه که : علاوه بر داشتن صلاحیت، صالح هم باشه. کار وکالت بسیار سخت و دشواره و شخص وکیل علاوه بر داشتن علم و دانش کافی، باید بتونه امین و امانتدار و ……..باشه.
شما میتونید در این مقاله برای مخاطب خودتون این ویژگی مهم و لازم رو کاملا توضیح بدین.

۲ خوشنام بودن وکیل

بررسی موفقیت های یک وکیل در پرونده هایی که انجام داده، می تونه برای موکل خیلی مفید باشه. در این مقاله میتونین این خصوصیت و چگونگی بررسی این موضوع را برای مخاطب خودتون توضیح بدین تا در انتخاب وکیل آگاهی لازم رو بدست بیاره.

۳ – وکیل انتخابی

وکیل انتخابی، همونطور که از اسمش مشخصه ، شخصیه که فرد خودش برای انجام کارهای معینی، او رو انتخاب میکنه. شما میتونید در این مقاله مخاطب خودتونو با راه های ارتباطی با یک وکیل انتخابی ، دایره اختیاراتش و …. آشنا کنید.

۴ – وکالتنامه چیست ؟

به طور کلی وکالتنامه ، سندی است که شخصی بالغ، تحت شرایطی فرد دیگری رو نماینده ی خودش تعیین می کنه. در وکالتنامه حدود اختیارات وکیل مشخص میشه. شما میتوانید اصول تنظیم یک وکالتنامه ی خوب و بدون ابهام رو برای مخاطب خودتون توضیح بدین.

۵ – در چه کارهایی میتوان وکیل گرفت ؟

سرتون خیلی شلوغه؟ از یه سری کارهای اداری سر در نمیارین ؟ و…. وکالتنامه یکی از مفیدترین اسناد قانونیه که میتونین یک سری مسئولیت رو به کس دیگری انتقال بدین. این مقاله میتونه در مورد کارهایی که میشه در موردشون وکالت داد و همینطور مدارک مورد نیاز برای این کار، اطلاعات خوبی ارائه بده.

 

۶ – انواع وکالتنامه

به طور کلی دو نوع وکالت وجود دارد: یکی وکالت مطلق یا تام و دیگری وکالت مقید. در وکالت مطلق، موکل تمام امور اداری و مالی خودش رو به وکیل می سپره ولی در وکالت مقید، در اموری مشخص این کارو انجام میده. فردی که میخواد وکالت بده باید به طور کامل از هر دو نوع وکالتنامه و شرایطش آگاهی کامل داشته باشه و شما میتونین این مسئولیت رو به گردن بگیرین.

۷- وکالت بلاعزل چیست؟

تنظیم این وکالتنامه، شرایط خاصی داره که وکیل و موکل باید با علم و آگاهی کامل، برای ایجاد همچین وکالتی اقدام کنن. چراکه اگر بدون اطلاعات ، این کار انجام بشه ممکنه دردسرهای زیادی پیش بیاره و لطمه بزرگی به یکی از طرفین بخوره!!! در این مقاله به طور کامل به این موضوع بپردازین تا شاید جلوی بسیاری از این نوع خسارت ها رو بگیرین.

۸- وکیل کیست؟

بسیاری از ما وکیل را شخصی میدونیم که در رشته ی حقوق تحصیل کرده و مدرک داره و فقط موقع مشکلات و درگیری ها به داد ما میرسه. در صورتیکه وکیل میتونه به معنای نماینده هم باشه و نیازی به مدرک وکالت هم نداره. در این مقاله، برای هر دو مورد توضیح کامل ارائه بدین تا مخاطب شما آگاه بشود.

۹ – چگونگی فسخ وکالتنامه

چه مواقعی وکالتنامه باطل میشه؟ آیا موکل میتونه وکیل خودش رو عزل کنه؟ آیا وکیل میتونه از مسئولیت شونه خالی کنه؟ و بسیاری از سوالات دیگه ای که در مورد شرایط فسخ وکالت میتونه برای مخاطب شما پیش بیاد. اینجا بهتره که مفصل به اونها بپردازین.

۱۰ – وکیل خانواده

تشکیل خانواده مهمترین بخش زندگی هر فرده و باید برای دوام و حفظ اون تلاش کرد. ولی گاهی همین خانواده درگیر مشکلاتی میشه که نیاز به مداخله ی شخص دیگری داره. هنگامیکه دو فرد ازدواج میکنن و خانواده تشکیل میدهند، قانون برای طرفین حق و حقوقی در نظر میگیره ، که یک وکیل خانواده به تمام این قوانین آشناست. برای آشنایی بیشتر مخاطبان با وکیل خانواده و حدود اختیاراتش این مقاله رو تنظیم کنین.

۱۱ – اقتصاد در حقوق شهروندی

هر فرد که تابعیت کشوری رو داره از حقوق و مزایای اون کشور بهره مند میشه. یکی از مصادیق حقوق شهروندی ، حق اقتصادی هر فرده که از ۵ اصل تشکیل شده:حق اقتصاد شفاف و رقابتی، حق مسکن، حق مالکیت،
حق اشتغال و کار شایسته، حق رفاه و تامین اجتماعی .
در این مقاله میشه در مورد این ۵ پایه ی اقتصاد حقوق شهروندی مفصل صحبت کرد.

۱۲ – سرقفلی چیست؟

اگر همه ی ما ، در هر موقعیت اجتماعی که قرار داریم با حقوق و قوانین آشنا باشیم ، هرگز درگیر دادگاه و شکایت و…. نمی شیم . ما به عنوان مستأجر و یا به عنوان مالک ، باید از حق و حقوق خودمون مطلع باشیم. در این مقاله درباره ی واژه ی سرقفلی و تعهداتی که طرفین نسبت به هم دارن و فرق سرقفلی رو با پیش بها به طور شفاف بیان کنین.

۱۳ – قانون فرزندخواندگی برای خانم های مجرد

در سالیان اخیر قوانین فرزندخواندگی با تغییراتی مواجه بوده. یکی از این تغییرات حق تعلق فرزندخواندگی برای خانوم های مجرده. قانون برای اونها شرایطی رو نظر گرفته ، که شما میتونین در این مقاله به اونا بپردازین.

۱۴ – اجاره ی خودرو

شاید واژه ی اجاره ی خودرو نسبت به بقیه ی موارد اجاره کمتر به گوش خورده باشه . اجاره ماشین هم مانند انواع دیگر اجاره ، شامل قوانین مدنی میشه. در این مقاله درباره ی قرارداد اجاره ی ماشین و مواردی که باید در اون ذکر بشه رو بیان کنین.

۱۵ – مدیریت ساختمان

امروزه به علت افزایش آپارتمان و مجتمع سازی واژه ی مدیریت ساختمان بیشتر از قبل به گوش می خوره . مدیر ساختمان توسط مالکین انتخاب میشه . البته در مجتمع ها هیئت مدیره تشکیل میشه . در قانون ،وظایف مدیر ساختمان مشخص شده. در این مقاله بهتره با حق حقوق و مسئولیتهای او آشنا بشیم.

۱۶ – ضماتنامه بانکی

ضمانت یعنی پذیرفتن دیون فرد دیگر به عبارت دیگر تاوان دهی. خب حالا ضمانتنامه بانکی چیه؟ انواع اون کدامند؟ و برای گرفتن ضمانتنامه از بانک چطور باید اقدام کنیم؟

۱۷ – سفته چیست؟

تعهد به پرداخت مبلغی در آینده. نکاتی که صادر کننده سفته باید رعایت کند ؟ نکاتی را که دریافت کننده سفته باید بداند؟ قوانین سفته برای صادر کننده و دریافت کننده سفته چیست؟

۱۸ – آشنایی با رشته حقوق

“رشته حقوق ” یکی از رشته های پر طرفدار در رشته ی علوم انسانی است. داوطلبان هر رشته دانشگاهی نیاز به اطلاعات کامل در مورد انتخابشون دارن. در این مقاله به معرفی کامل رشته حقوق ، انواع اون ، بازار کار و… بپردازین.

۱۹ – مجازاتهای جایگزین حبس

از نظر قانون ۴ جور مجازات داریم: حد، قصاص، دیه و تعزیر. در مورد کدام یک از این مجازات ها میشه جایگزین قرار داد؟ شرایط استفاده از این مجازات چیه؟ چه مجازاتهایی چایگزین حبس میتونن باشن؟ فواید این جایگزینی چیه؟

۲۰ -تدلیس در ازدواج

تدلیس در لغت به معنی فریب کاری و نیرنگ بازیست. “تدلیس در نکاح” یعنی زن یا مرد ، دیگری را فریب داده و حقیقتی رو مخفی کرده است. نظر قانون درباره این موضوع چیه؟ و چه مجازاتی رو تعیین کرده؟