آموزش سئو داخلی برای صفحات قدیمی سایت‎

یکی از مهمترین انواع سئو سایت ها سئو داخلی یا (On-Page SEO) است. سئو داخلی به معنای بهینه سازی فاکتورهای درون سایت است. سئو داخلی و سئو داخلی از مواردی هستند که برای بهینه سازی سایت باید به هر دوی آنها توجه نمود و با انجام یکی نمی توان از دیگری صرف نظر کرد.

برای اینکه از رقبای خود پیش بیفتید و ترافیک سایتتان افزایش یابد لازم است که تمرین هایی را انجام دهید و قوانین را بدانید و بهترین تلاش خود را ارائه دهید.

کی از عواملی که می تواند به موفقیت سایت شما و پیشی گرفتنتان از رقبا کمک کند، سئو داخلی است.

برای پیاده سازی سئو داخلی لازم است تا موارد بسیاری را در نظر بگیرید که ما در ادامه این موارد را برای شما گردآوری نموده ایم. شما بایستی این نکات را برای صفحات قدیمی و همچنین صفحات جدید وب سایت خود پیاده سازی کنید.

سئو داخلی چیست؟

شاید بهتر است بپرسیم سئو داخلی و خارجی چیست؟ سئو داخلی به بهینه سازی ساختار و محتوای یک وبسایت گفته می‌شود که بر خلاف سئو خارجی یا سئو off page هر چیزی که درون صفحه قرار دارد را شامل می‌شود. سئو خارجی سایت بیشتر شامل لینک بیلدینگ می‌شود و سئو داخلی دو جنبه را تحت پوشش قرار می‌دهد:

محتوا

مباحث فنی (سئو تکنیکال)

چک لیست سئو داخلی

قبل از شروع سئو داخلی ، کلمات کلیدی اصلی سایت را انتخاب کنید و یک هسته معنایی ایجاد کنید (لیستی از کلمات کلیدی که در سایت توزیع می شوند، مطابق با آن بهینه سازی انجام شود).

هسته معنایی می تواند در اندازه های مختلف، از لیست های کوچک کلمات کلیدی، به عنوان مثال، ۱۰-۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ و بیشتر باشد. برای تدوین یک هسته معنایی، باید انتخاب صحیح کلمات کلیدی صورت گیرد، همچنین کلید واژه های اصلی در سایت توزیع می شود (برای هر صفحه سایت یا بخش ۵-۲۵ کلمات کلیدی مطلوب است).

ایجاد هسته معنایی

ایجاد هسته معنایی یکی از مراحل آموزش سئو داخلی است. برای ایجاد هسته معنایی تعیین مسیر ضروری است (به عنوان مثال آیا سئو سایت فروشگاهی است یا برای سایت آموزشی است).
سپس شما باید جهت کلمات کلیدی را انتخاب کنید. اگر سایت بزرگ باشد ، تحقیق کلمات کلیدی می تواند وقت گیر باشد. علاوه بر این ، به پایگاه داده نیاز دارید تا هسته معنایی ایجاد شده سریعتر و مؤثرتر شود.
اگر سایت آموزشی است، بهتر است ابتدا یک هسته دائمی از کلمات کلیدی ایجاد شود که دائما وارد سایت می شوند و پس از آن کلماتی را جمع آوری کنید که دارای مد روز یا فصلی هستند. هسته معنایی بخشی جدایی ناپذیر از SEO است. ۳ مرحله اصلی ایجاد هسته معنایی وجود دارد:

تعیین استراتژی اصلی
انتخاب کلمات کلیدی
توزیع کلمات کلیدی

برای ایجاد هسته معنایی سریع و کارآمد، به دانش، نرم افزار و بانک اطلاعاتی کلمات کلیدی و درک کلیه وظایف و ظرافت های سئو نیاز دارید. علاوه بر این استفاده از کلید واژه طولانی یکی از روش های مفیدی است که در سئو سایت و جذب ترافیک بیشتر تاثیر گذار است.

Title ( یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی)

تگ Title یکی از برچسب های اصلی META است که گوگل به آن توجه می کند و به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود. این برچسب یکی از مهمترین قسمتهای سئو داخلی است. بهتر است که تایتل ۷۰ کاراکتر باشد ، اما می توان آن را حتی بیشتر از ۱۲۵ کاراکتر نیز نوشت. ویژگی اصلی عنوان این است که عنوان نباید در عنوان از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید.

Description ( توضیحات )

استفاده از توضیحات متا دیسکریپشن مناسب می تواند نرخ CTR سایت شما را افزایش دهد. نکته مهم در این رابطه این است که استفاده درست از کلمات کلیدی می تواند در این رابطه تاثیر گذار باشد.
توضیحات متا باید یک جمله کوتاه و اعلان کننده باشد که از کلمه کلیدی مشابه عنوان صفحه شما استفاده کند. تا حد امکان به محدوده ۱۵۰ کاراکتر نزدیک شوید تا حداکثر استفاده را از آن بکنید و بازدیدکنندگان را تا آنجا که ممکن است از محتوای صفحه خود مطلع کنید.
کلمات کلیدی
معرفی کلمات کلیدی مانند گذشته در سئو تاثیر ندارد و نوشتن آن لازم نیست. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد تازه کار هنگام بهبود سئو داخلی خود انجام می دهند، “کیورد استافینگ” است. متا تگ های دیگری مانند “Author”, “Refresh”, “Copyright”, “Robots”, “Content-language”, “Content type”. وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و برای تجزیه و تحلیل سئو سایت خودتان و رقبا می تواند مفید باشد. اما به طور کلی دو متا تگی که در ابتدا گفته شد مهم ترین ان ها است.

ALT

این یک برچسب است که برای تصاویر در نظر گرفته شده است و به معنای متن جایگزین است. هنگام بهینه سازی سایت، بهتر است که ALT را برای تصاویر اصلی و در صورت امکان ، برای همه عکس ها استفاده کنید ( زیرا Google ابزار “جستجوی تصویر” دارد).

۱ H

توصیه شده هر صفحه یک تگ H1 داشته باشد. این برچسب به موتورهای جستجو نشان می دهد که این صفحه چه اطلاعاتی را ارائه می دهد.

Bold ( پررنگ / قوی )

بهتر است کلمه اصلی را ۱تا ۲ بار جسورانه Bold کنید (اگر بیشتر باشد، اسپم به نظر می رسد)

Text ( محتوای متنی )

محتوای سایت باید در درجه اول برای کاربران سایت نوشته شود شود و دردرجه دوم برای موتور های جستجو بهینه شد. علاوه بر آدرس اینترنتی خود، می خواهید کلمه کلیدی خود را در تمام محتوا اضافه کنید. این شامل عنوان و هدرها شما می شود. کلمه کلیدی خود را در سراسر محتوا و همچنین در جایی که به طور طبیعی مناسب است، توزیع کنید.

Structure ( ساختار )

ساختار سایت در ارتقاء آن بسیار مهم است. اولین کاری که در پیاده سازی ساختار سایت شما باید انجام دهید این است که صفحات سایت را در ۴ سطح یا کمتر انجام دهید. برای سایت هایی که تعداد کمی صفحه دارند ، بسیار ساده است. اما اگر ما فروشگاه های بزرگ آنلاین یا سایت های رسانه ای را با صدها هزار صفحه در نظر می گیریم ، قطعاً باید کارهای زیر را انجام دهید:

۱) ایجاد نقشه سایت (یا چندین نقشه سایت)
۲) پیاده سازی صفحات ویژه برای فهرست بندی صفحات در سطوح مختلف

Usability ( قابلیت استفاده )

طراحی سایت و قابلیت استفاده آن از صفحه اصلی گرفته تا صفحات محصول ، بر میزان سفارشات و خرید و فروش تأثیر می گذارد. هرچه سایت برای کاربر راحت تر باشد ، ساختار و ادراک آن بهتر می شود – شانس ارتقاء آن بیشتر می شود ، زیرا این عوامل برای جذب ترافیک بیشتر سایت تاثیر می گذارد.

کد نویسی مناسب

کد نویسی سایت باید بهینه سازی شود تا سایت سریع کار کند و سرعت بارگیری را کند نکند. سرعت بارگذاری در رتبه بندی تأثیر می گذارد حتی کاربر ها هم از سایت های کند استقبال نمی کنند.

ابزار های بهینه سازی

سایت خود را Google Webmaster Tools ثبت کرده و با استفاده از آن اشکالات سایت را شناسایی و آن ها را رفع کنید.

اضافه کردن لینک خارجی

با لینک خارجی به سایت های معتبر و قابل اعتماد، گوگل متوجه می شود که صفحه شما نیز معتبر و قابل اعتماد است. هم گوگل و هم بازدید کنندگان می خواهند بداند آیا که سایت شما از منابع معتبری استفاده کرده است یا خیر؟

سازگاری سایت برای تلفن های همراه

در سال های اخیر ، کاربران اینترنت به طور فزاینده ای به سمت دستگاه های تلفن همراه تمایل نشان می دهند. ترافیک داده های تلفن همراه به طور مداوم رشد می کند. به همین دلیل در فرایند سئو لازم است ترافیک تلفن همراه را در نظر بگیرید. در حال حاضر بسیاری از سایت ها برای دستگاه های تلفن همراه سازگار شده اند وشما فرصتی دارید که با حداقل تلاش، ترافیک بیشتری کسب کنید. آخرین روند Google SEO اولویت دادن به سایتهای سازگار برای دستگاه های تلفن همراه است. مجموعه این اقدامات را سئو موبایل می گویند.

اگر این روند را در طول سال گذشته ردیابی کرده اید، حتما می دانید که وب سایت های راحت و سریع در نتایج جستجو رتبه های خوبی دارند. سازگاری سایت برای موبایل ها نشان از رشد و توسعه سایت برای پشتیبانی از فناوری های جدید است. ایجاد الگوریتم mobile first index گواه اهمیت نسخه موبایل برای گوگل است.
موبایل فرندلی