آموزش ساخت عکس پروفایل با فتوشاپ‎

شاید چنین به نظر برسد که عکس پروفایل اینستاگرام چندان مهم نیست. درحالی که قضیه دقیقاً عکس این موضوع است. عکس پروفایل اولین چیزی است که کاربر با ان مواجه می شود. بنابراین لازم و ضروری است تا شما یک عکس پروفایل حرفه ای داشته باشید تا بتوانید نظر کاربر را جذب نمایید تا وارد پیج شما شود.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که شما صلحب یک پیج بیزینسی در اینستاگرام باشید یا به عبارت دیگر، کسب و کاری را در اینستا راه اندازی کرده باشید و یا حتی بلاگر باشید و به دنبال جذب فالور باشید.

اگر اندگی در مورد نکات عکس پروفایل مطالعه نمایید متوجه خواهید شد که یک عکس پروفایل چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

معمولاً توصیه می‌شود که عکس پروفایل به صورت پرسنلی و از قسمت بالا تنه شخص باشد، نگاه به سمت دوربین و لبخندی بر روی لب کاربر باشد. همچنین اگر در پس‌زمینه عکس پروفایل از رنگ‌های شاد مانند زرد یا قرمز استفاده شود توجه کاربران اینستاگرامی بیشتر جلب شود. با توجه به اهمیت طراحی عکس پروفایل اینستاگرام، ما هم تصمیم گرفتیم تا در این مطلب روش آموزش ساخت عکس پروفایل را در ۵ دقیقعه به شما آموزش دهیم. این آموزش را به هیچ وجه از دست ندهید.

دلیل اهمیت عکس در پروفایل اینستاگرام

اولین چیزی که افراد با ورود به پیج اینستاگرام شما اونرو میبینن عکس پروفایل شما هست.

اگر که میخواهید به صورت حرفه ای کار کنید باید به این مورد خیلی توجه داشته باشد.باید ببینید که موضوع پیج شما چیست؟

آیا یه پیج شخصیه یا نه یه پیج فان هست و یا اینکه شما میخواهید برای یه موضوع برند سازی کنید.

اگر پیج اینستاگرام شما فان هست عکسی که دارین میزارین باید مرتبط با موضوع فان باشه و اگر که میخواین محصولی رو بفروشین باید به گونه ای باشه که در نگاه اول هم کاربر رو جذب کنه و هم اینکه اعتماد سازی بکنه.

و یا اگر برای برند سازی شرکتتون میخواهید توی اینستاگرام فعالیت بکنید لوگوی شرکتتون میتونه بهترین انتخاب باشه.البته یک لوگوی با کیفیت.

و مورد دیگه اینکه عکس باید کیفیت خیلی زیادی داشته باشه.کیفیت عکس پروفایل شما برای بهتر شدن پروفایل اینستاگرام شما خیلی اهمیت داره.

حتی اگر امکانش هست برای گرفتن عکس به یک آتلیه برین و یا از یه عکاس بخواهید که برای عکاسی بیاد تا بهترین عکس رو از شما و یا محصولتون بگیره.

نگران هزینش نباشید چون اگر اینکار رو درست انجام بدین چندین برابر هزینه ای که میکنید برای شما سود خواهد داشته.

ربات افزایش فالوورهای اینستاگرام بصورت تضمینی و واقعی

شما لازم نیست هیچ کاری انجام بدین.فقط ربات رو تنظیم میکنید و با خیال راحت به کارهای دیگه خودتون میرسید.ربات بصورت اتوماتیک فالوورهای واقعی شما رو افزایش میده.
نکته:

اصلا اینجوری فکر نکنید که چون عکس پروفایل شما کوچیک هست پس اهمیتی نداره و هر عکسی که دوست داریم بزاریم.نه،عکس پروفایل اینستاگرام شما نقش مهمی توی بهتر شدن پروفایل اینستاگرام شما داره.

مراحل ادیت عکس در فتوشاپ

 دوربری اول وقت!

در ابتدا عکس خود را در فتوشاپ آپلود کنید و به سراغ مرحله دوربری عکس بروید. برای جدا کردن تصویر خود از پس زمینه، می‌توانید از ابزار های سلکشن مانند Selection Tool یا Pen Tool که در سمت چپ صفحه فتوشاپ قرار دارند استفاده کنید. اگر طریقه کار با ابزار دوربری را نمی‌دانید، نگران نباشید زیرا ما در سایت و صفحه اینستاگرام کادر آموزش ویدیوهای رایگان آموزش دوربری تصاویر را بارگذاری کردیم که می‌توانید استفاده کنید. پس از دوربری، یک پروژه جدید با نسبت ۱×۱ یا مربعی ایجاد کنید.

ایجاد پروژه جدید برای طراحی عکس پروفایل

برای شروع پروژه جدید از قسمت بالای صفحه فتوشاپ گزینه File را انتخاب و روی New کلیک کنید. پنجرهٔ New باز می‌شود، پارامتر اندازه‌گیری را روی Pixel بگذارید و ارتفاع و طول پروژه را در قسمت Height و Width وارد کنید. اعداد وارد شده در قسمت طول و ارتفاع باید مساوی و یک عدد باشند. برای این پروژه ۱۰۸۰×۱۰۸۰ عدد مناسبی خواهد بود. پس از وارد کردن مقدار طول و ارتفاع، روی گزینه OK کلیک کنید.

اندازه عکس پروفایل را تنظیم کنید

حال وقت آن رسیده است که تصویر را روی پروژه جدید قرار دهید. ابزار Move Tool که در نواز سمت چپ صفحه قرار دارد را انتخاب کنید، روی عکس کلیک کرده و آن را بکشید و داخل تب پروژه جدید رها کنید. برای تنظیم اندازه و زاویه عکس، از کلید‎‌های میانبر پرکاربرد Ctrl+T استفاده کنید. پس از فشردن Ctrl+T، کادری دور عکس‌ می‌شود، موس را روی از هر گوشه‌ای که بگیرید و به سمت داخل یا بیرون بکشید، تصویر کوچک و بزرگ شود.

پس زمینه پروفایل اینستاگرام را رنگ کنید

پس از تنظیم اندازه عکس، به قسمت Adjustments که در پایین سمت راست صفحه قرار دارد بروید و روی زیرگروه Solid Color کلیک کنید. از قسمت Layers سمت راست صفحه، لایه رنگی ایجاد شده را بکشید و در زیر عکس قرار دهید. با دو بار کلیک روی گزینه لایه رنگی ایجاد شده، پنجره Color Picker باز می‌شود و با جابجا کردن اسلایدر عمودی وسط پنجره و کلیک روی نقاط مختلف قسمت رنگی سمت چپ پنجره، می‌توانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکات مهم دیگر در ساخت پروفایل

اسم پروفایل اینستاگرام شما

مورد دیگه ای که توی پروفایل شما خیلی دیده میشه اسم شما هست.حالا بسته به نوع پیجی که دارین اسم های مختلفی میتونین بزارین.مثل اسم های تجاری و یا شخصی.

ولی نکته ای که خیلی باید بهش اهمیت بدین این هست که اسمی که انتخاب میکنین باید قابل جستجو باشه.

یعنی اگر شما محصولی رو میفروشین مثل لباس ، عطر و یا هر چیز دیگه ای اسمی که انتخاب میکنین باید جوری باشه که اگر کاربرها توی اون حوزه جستجو انجام بدن به اسم پیج شما برسن و بتونن که شمارو پیدا کنن.

نکته:

اگر اسمی که میخواهید انتخاب کنید رو کس دیگه ای گرفته باشه لازم نیست که کل اسم رو عوض کنید فقط یه پسوند یا پیشوند به اسمتون اضافه کنید تا هم قابلیت جستجو شدن رو حفظ کنه و هم زیبا باشه.

توضیحات بیوگرافی اینستاگرام برای بهترین شدن

برای اینکه بهترین پروفایل اینستاگرام رو داشته باشین موردی که باید توجه کنین نوشته های بیوگرافی یا همون Bio شما هست.

خیلی از افراد میگن چون ما میخوایم که خیلی با کلاس و شیک باشیم بیوگرافی خودمون رو انگلیسی مینویسیم.

عزیزان بیوگرافی یا همون Bio  شما جایی هست که کاربرها باید با شما و یا محصولاتتون آشنا بشن.شما باید جملاتی رو به کار ببرین که ضمن معرفی خودتون و محصولاتتون کاربرها رو جذب کنین به طوری که مایل و مشتاق باشن که شما رو فالو کنن.

بیوگرافی شما باید بگونه ای باشه که هم شیک و با کلاس باشه و هم به گونه ای باشه که با جملات به جا و زیبا کاربر رو جذب و ترغیب بکنه.

پس فقط انگلیسی نوشتن و یا استفاده از کاراکترها و استیکرهای خاص پروفایل اینستاگرام شما رو بهتر و یا با کلاس نمیکنه.

بلکه نوع جملاتی که شما به کار میبرین پروفایل شما رو تبدیل به بهترین پروفایل میکنه و توی کار برند سازی و فروش محصولاتتون به کار شما میاد.

بهترین کاری که توی بیوگرافی پروفایلتون میتونین انجام بدین این هست که بگین” شما چه کسی یا چه شرکتی هستین،چه کاری انجام میدین و یا چه خدمات و محصولاتی دارین، و اگر من شما رو فالو کنم چه اتفاقی(مثبت) برای من رخ میده”.