آموزش طراحی بنر تسلیت با فتوشاپ‎

فتوشاپ یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای حال حاضر است که در طراحی و ادیت عکس و بنر کاربرد بسیار زیادی دارد. فتوشاپ این روزها به یک حرفه تبدیل شده و بسیاری از افراد از این طریق درآمد زایی می کنند. فتوشاپ به صنعت چاپ هم وارد شده و طراحی های بنر، کارت ویزیت و … هم توسط فتوشاپ انجام می شود. همانطور که می دانیم، کشور ما یک کشور مناسبتی است یعنی برای تولد، شهادت، وفات و … بنر هایی در همه جا نصب می شود. پس یادگیری طراحی بنر می تواند ما را به سمت یک منبع درآمد مطمئن رهنمود نماید.

امروز می خواهیم در ارتباط با طراحی بنر تسلیت با کمک فتوشاپ توضیحات ارائه دهیم. در ابتدا ممکن است تصور کنید که این طراحی بند کاری دشوار و پیچیده است اما حتی اگر در فتوشاپ، حرفه ای هم نباشید با دنیال کردن مرحله به مرحله آموزش می توانید یک طراحی زیبا انجام دهید.

بنر و بنر تسلیت

بنر متریالی از جنس pvc دارد و به دلیل جنس و نوع متریال ساخته شده، کاملا ضد آب بوده و نسبت به خراشیدگی سطحی، تا خوردگی، فشار و کشش بالا، مقاوم است. همچنین قیمت تمام شده چاپ این محصول، بسیار پایین‌تر از سایر متریال‌های چاپ محیطی است. به همین دلیل از محبوبیت بالایی برای تبلیغات محیطی برخوردار است.

چاپ بنر را می‌توان مهم‌ترین متریال گروه چاپ فضای خارجی (Out Door) برشمرد که برای تبلیغات محیطی، بویژه معرفی شرکت‌ها، برندها، محصولات و خدمات کسب و کارها بسیار کاربردی است. بنرها به دلیل جنس و نوع متریال ساخته شده کاملا مقاوم به رطوبت هستند و نسبت به آسیب سطحی، تا شدن، کشیده شدن و حتی حرارت مقاوم هستند.

بنر در عرض رول های مختلف، تولید می شود. اما به طور معمول تا عرض ۳۲۰ سانتیمتر، و برای سفارشات با عرض بالا، تا عرض ۵۰۰ سانتیمتر تولید و به بازار عرضه می شود. بنر تا عرض ۳۲۰ سانتیمتر جهت تبلیغات در سایز معمول، تبلیغات نمایشگاهی یا فروشگاهی کاربرد دارد. بنر تا عرض ۵۰۰ سانتیمتر، برای تبلیغات محیطی بیلبوردها مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپ بنر تسلیت عموما در ابعاد و طرح‌های مرسوم عرضه و ابعاد استاندارد ۱ متر در ۲ متر، ۱ متر در ۳ متر و یا ۲ متر در ۳ متر چاپ می‌شود؛ اما اگر مشتری طرح یا سایز خاصی مد نظر داشته باشد، کافیست تا پیش از ثبت سفارش از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده و محصول سفارشی خود را بدون پرداخت هزینه‌های مازاد و در کمترین زمان دریافت نماید.

دقت نمایید که چاپ بنر تسلیت به دلیل مدت زمان استفاده محدود، معمولا با متریال‌های با درجه کیفی متوسط به بالا چاپ می‌شود. زیرا بعد از مدت مشخصی دیگر قابل استفاده نخواهند بود و لذا نیاز به پرداخت هزینه بالای چاپ روی متریال‌های باکیفیت و گران قیمت نیست.

چند نکته کلیدی آموزش طراحی بنر تسلیت با فتوشاپ

  • اگر میخواهید در ابعاد بزرگ کار کنید بهتر است از عکس های با کیفیت بالاتر استفاده کنید.
  • حاشیه ای اطراف کار خالی نگه دارید تا هنگام چاپ از آن قسمت پانچ شود.
  • درنهایت لایه هارا merge down کنید و در فرمت TIFF ذخیره کنید.

طراحی بنر تسلیت

در ابتدا برای ایجاد لایه پس‌زمینه می‌توانید یک از طریق file >new یک پروژه جدید در سایز دلخواه مثلاً ۳۰۰*۴۰۰ بازکنید. دقت کنید color mode روی CMYK باشد و به آن رنگ و طرح دلخواه را بدهید ولی کار آسان‌تر استفاده از تصویر آماده است. می‌توانید تصویر خود را از طریق file > open بازکنید.

اکنون در قسمت چپ تصویر با ابزار select یک مستطیل ایجاد کنید و به آن رنگ مشکی دهید. می‌توانید به سلیقه خودتان عکس‌های آماده دیگری مثل حاشیه‌ای که می‌بینید را دانلود کنید و در کار خود قرار دهید. عکس مرحوم را در کادر سیاه قرار دهید و اضافه‌های آن را با ابزار پاک‌کن پاک‌کنید.

می‌توانید با اضافه کردن عکس شمع و دیگر عکس‌های مرتبط به کارتان جلوه بدهید. اگر عکسی که می‌خواهید اضافه کنید دارای بک‌گراند است می‌توانید عکس را در جای خود قرار دهید و سپس لایه آن را در زیر لایه قبلی بگذارید و روی آن کلیک راست کرده و creat clipping mask را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید متن‌های آماده را استفاده کنید و یا از طریق ابزار T متن را بنویسید. با پایان مقاله آموزش طراحی بنر تسلیت با فتوشاپ وقت آن است تا خودتان را محک بزنید.

متن مناسب برای بنر تسلیت

برای نوشتن یک متن تسلیت رسمی، محترمانه و سرشار از حس همدردی، رعایت چند نکته الزامیست. در گام نخست پیام شما باید از نظر قوانین املایی و نگارشی کاملا بدون نقص باشد. زیرا وجود هرگونه خطایی در این مورد، به شدت از ارزش کار شما می‌کاهد. محتوای پیام متن بنر تسلیت، شما باید ارزشمند بودن فردی که از دست رفته و فردی که مخاطب پیام شماست بخوبی منتقل کند.

در مجموع هرچه این حس ارزشمندی بهتر و بیشتر منتقل شود، تاثیرگذاری بهتری نیز خواهد داشت. با توجه به نسبت و نزدیکی با فرد عزادار، از کلمات و عبارات مناسب و بجا استفاده کنید. در پایان به تصویر زمینه انتخابی نیز دقت کنید که با متن شما در تناسب باشد.

 متن کاملا رسمی

خبر درگذشت (…) عزیزتان چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست خداوند قرین رحمتش فرماید.

از شنیدن خبر فوت (…) عزیزتان بسیار متاثر شدم. بنده این واقعه دردناک را خدمت شما و خانواده محترم تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای جنابعالی صبر مسالت دارم، ما را هم در غم عزیز از دست رفته‌تان شریک بدانید.

در غم از دست دادن عزیزان به سوگ نشستن صبری می‌خواهد عظیم، برای شما و خانواده محترمتان صبر و شکیبایی و برای آن عزیز درگذشته غفران و رحمت واسعه الهی را خواستارم.

فقدان (…) بزرگوارتان ما را نیز اندوهگین ساخت. غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای جناب عالی از پروردگار متعال خواهانیم.

همسفر در راه ماند. زندگی سخت است، لیک. در سفر باید بود. همراهتان از سفر ماند. سیلی سهمگین باور شاید نه. سختی راه را می‌نماید که بایستی تنها رفت صبری باید تا آرامشی زاید.

متن صمیمانه

تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ شما. از خداوند صبر برای شما و خانواده محترم خواهانم. امیدوارم که غم آخر زندگیتان باشد.

اندوه ما در غم از دست دادن آن عزیز بزرگوار در واژه‌ها نمی‌گنجد. تنها می‌توانیم از خداوند برایتان صبری عظیم و برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب کنیم.

درگذشت (…) گرامیتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض می‌کنم و آرزوی صبر و سلامتی برایتان دارم. از خداوند منان خواستاریم که به شما صبرعطا نماید.

مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی‌کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت. درگذشت (…) گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

جناب (…) اندوه بی‌پایان ما از این واقعه دردناک قابل وصف نیست. مصیبت وارده به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می‌نمایم.