آموزش طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام‎

اهمیت برند و برندینگ در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست. در حالی که از هر نوع کسب و کاری هزاران هزار مورد وجود دارد، شما باید سعی کنید که متمایز باشید و در ذهن و یاد مخاطب خود بنشینید و بمانید. یکی از مواردی که می تواند شما را در ذهن مخاطب نگه دارد و سبب شود که مخاطب شما را به خاطر بسپارد، برند شماست. و برند شما در لوگوی شما نمود پیدا می کند. پس باید یک لوگوی زیبا داشته باشید تا در ذهن مخاطب بمانید.

پیج های اینستاگرام این روزها در تمامی زمینه های کسب و کاری و شخصی، در حال فعالیت می باشند و بدون شک پیج های موفق هستند که لوگوی خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشند.

اگر شما هم صاحب یک پیج و یک کسب و کار در اینستاگرام هستید و یا تصمیم دارید، پیج کاری و یا شخصی خود را فعال نمایید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از یک لوگوی زیبا و گویا استفاده کنید. اما برای طراحی لوگو لازم نیست متحمل هزینه شوید، بلکخ تنها کافی است تا با ما همراه باشید و با تعدادی از سایت ها که به صورت رایگان و انلاین لوگو طراحی می کنند آشنا شوید.

چرا به طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام نیاز داریم؟

اغلب صاحبین انلاین شاپ اینستاگرامی یا دیگر شبکه های مجازی هیچگونه لوگوی اختصاصی ندارند. مکر انهای که زرنگ بودند و از این استراتژی در بازاریابی دیجیتال خود بهره بردند. اما این واقعا لازمه ی کار است. لوگو، هویت برند و کسب و کار شماست. شما نمیتوانید مثلا برای پیج فروش لوازم ارایشی خود از عکس شخصی خود، عکس های اماده ی اینترنتی، عکس گل و بلبل و یا عکس یک رژ که از سرچ گوگل پیدا کرده اید استفاده کنید.

به طور کلی شما به دو دلیل اساسی نیازمند طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام خود هستید:

۱-تا میان انبوهی از پیجهای دیگر گم نشوید!

در حال حاضر هزاران کسب و کار کوچک و بزرگ فقط در رسانه های اجتماعی چون اینستاگرام در حال فعالیت هستند. خب حالا فرض کنید شما هم پیج کاری خود را در همین پلتفورم بدون نشان یا لوگویی شروع کنید. چطور انتظار دارید که کاربران، برند شما را به خاطر بسپارند؟ چطور توقع دارید با یک بار دیدن پیجِ بدون لوگو شما، بار دیگر هم شما را به یاد بیاورند؟!

شک نکنید بدون لوگو میان این جمعیت گم خواهید شد و دیر یا زود شکست خواهید خورد. پس حتی اگر کسب و کار شما کوچک و نوپا است، یا بلاگری تازه کار هستید به لوگو نیاز دارید. به هر حال شما از همین بیزنس کوچک اینستاگرامی هم انتظار سود دارید دیگر،غیر از این است؟!

۲-اعتماد کاربران را به خود جلب کنید!

لوگو، هویت بصری کسب و کار و پیج شماست. با یک لوگو ساده میتوانید اسم پیج و زمینه کاریتان را نشان دهید و کلاس کاریتان را هم بالا ببرید. به همین سادگی! کاربر وقتی ببیند شما برای نشان دادن هویت بیزنس خود تلاش کرده اید و با این کار به کاربر نیز اهمیت داده اید، به شما اعتماد خواهد کرد. این یعنی موفقیت شما!

بهترین سایت‌ها برای طراحی لوگو آنلاین

برای طراحی لوگو سایت‌های ایرانی و خارجی مختلفی در دسترس هستند. بعضی از این سایت‌ها کاملا رایگان هستند و برای استفاده از بقیه آن‌ها باید هزینه کمی را پرداخت کنید. یکی از ویژگی‌های لوگوسازهای آنلاین این است که طراحی لوگو با آن‌ها به سرعت انجام می‌شود و پیچیدگی خاصی ندارد. در ادامه تعدادی از بهترین سایت‌های طراحی لوگو رایگان را به شما معرفی کرده‌ایم.

۱- سایت طراحی کنوا – Canva

همین اول کار بهترین ابزار ساخت لوگو رایگان را به شما معرفی می‌کنیم. سایت کنوا یک مرجع کامل برای طراحی گرافیک است که تقریبا هر چیزی را در آن می‌توانید طراحی کنید. Canva تمام امکانات لازم برای طراحی لوگو آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سایت به زبان انگلیسی است، اما به راحتی می‌توانید لوگوی دلخواه‌تان را طراحی کنید.

مهم‌ترین ویژگی کنوا این است که دنیایی از طرح‌ها و ابزارها را در اختیار شما قرار می‌دهد. خیلی از طرح‌ها و آیکون‌های آماده این سایت پولی هستند، اما تعداد زیادی طرح رایگان هم پیدا می‌شود. کار با کنوا خیلی ساده است و فقط باید طرح‌ها و شکل‌های موردنظرتان را با کشیدن و رها کردن آن‌ها روی صفحه جا به جا کنید.

۲- لوگوساز شاپیفای – Hatchful

شاپیفای یکی از غول‌های بزرگ تجارت الکترونیک در دنیاست. بیشتر از ۱ میلیون کسب و کار به وسیله Shopify وارد فضای مجازی شده‌اند. ویژگی اصلی شاپیفای این است که تمام امکانات لازم را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. یکی از سرویس‌های پرکاربرد شاپیفای، لوگوساز آنلاین آن با نام Hatchful است. به کمک این سرویس می‌توانید به صورت کاملا رایگان لوگوی دلخواه خودتان را طراحی کنید.

لوگوساز شاپیفای بخش یا امکانات پولی ندارد. ویژگی مهم لوگوساز رایگان شاپیفای این است که طرح نهایی را در ابعاد و کیفیت‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. کار با این سایت طراحی لوگو حتی از کانوا هم راحت‌تر است. فقط باید نام و شعار خودتان را بنویسید.

بعد از آن تعداد زیادی طرح لوگو به شما نشان داده می‌شود که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به همین راحتی لوگوی شما آماده شد. تنها مشکل لوگوساز شاپیفای این است که از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و باید متن‌های داخل لوگو را به زبان انگلیسی بنویسید.

۳- طراحی لوگو با Constant Contact

سایت Constant Contact هم جزو بهترین سایت‌ها برای طراحی لوگو است. خیلی ساده و بدون حتی یک ریال هزینه می‌توانید لوگوی خودتان را بسازید. این سایت به اندازه دو سایت قبلی شکل و طرح برای طراحی لوگو ندارد. با این حال Constant Contact یک ویژگی بزرگ دارد که در دو سایت قبلی وجود نداشت. این سایت طرح نهایی لوگوی شما را در دو فرمت .PNG و .SVG می‌دهد. فایل .SVG را می‌توانید به سلیقه خودتان در نرم افزار ایلاستریتور ویرایش کنید.

۴- لوگوساز رایگان Ucraft

سایت Ucraft یک لوگوساز آنلاین است که امکان طراحی رایگان لوگو را دارد. طراحی لوگو با این سایت مثل لوگوساز شاپیفای ساده و سریع است. Ucraft کتابخانه بزرگ و متنوعی از انواع طرح‌ها و آیکون‌ها برای طراحی لوگو دارد. ویژگی اصلی Ucraft این است که مثل لوگوساز شاپیفای لازم نیست از بین طرح‌های آماده یکی را انتخاب کنید. این سایت یک بوم خالی به شما می‌دهد و باید خودتان یک لوگو درست کنید.