آموزش کار با برنامه کاین مستر عصای دست بلاگرهای اینستاگرام‎

اینستاگرام به یک زمینه فعالیت برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. به گونه ای که بیشتر کسب و کارها در اینستاگرام پیج کاری دارند و به کسب درآمد آنلاین مشغول هستند. علاوه بر بیزینس های مختلف، بلاگرها فعالیت بسیار گسترده ای در تمام زمینه ها در اینستاگرام دارند، فود بلاگر، بیوتی بلاگر، فشن بلاگر و … همه و همه به صورت حرفه ای و روزانه در اینستاگرام فعالیت می کنند و مطالبی که دنبال کنندگانشان دوست دارند، به انها انتقال می دهند.

اما این بلاگرها غالباض در حال ساخت کلیپ های ویدیویی هستند و یکی از سخت ترین کارها ساخت و ادیت ویدیو است. اما برنامه کاین مستر تمام این نگرانی ها را از بین برده است. کاین مستر زمینه ای فراهم نموده است که تمامی کاربران آندروید و آیفون بتوانند به راحتی کلیپ های خود را ویرایش نمایند.

این برنامه را می توانید در گوش خود نصب نمایید و به صورت رایگان ویدیوهای خود را ادیت و ویرایش نمایید. کار کردن با برنامه کاین مستر بسیار ساده است. کاین مستر به کاربر اجازه می دهد که با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن، ویدیوها را در حین اجرا ویرایش کند و یا چیزی به آنها اضافه نماید. به همین دلیل است که به کاین مستر “عصای دست بلاگرها” می گویند.

آموزش کاین مستر برنامه ادیت ویدیو

کار با برنامه کاین مستر رایگان است که ویژگی‌های متفاوتی را سابسکرایب می‌کند. اما چگونه با برنامه کاین مستر کار کنیم؟ از آنجا که همه ابزارهای ویرایش به صورت رایگان در دسترس هستند، ما از نسخه رایگان برای آموزش کاین مستر استفاده خواهیم کرد. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون در دسترس خواهد بود، اما در این مقاله بر روی نسخه اندروید جهت آموزش کامل کاین مستر تمرکز می‌کنیم. در ادامه به شما یاد می‌دهیم چگونه با برنامه kinemaster کار کنیم.

آموزش کار با کاین مستر -محتوای خود را آماده کنید.

روش کار با کاین مستر بسیار ساده است. گام اول در آموزش کار با برنامه کاین مستر اینست که ابتدا پیامی را که می‌خواهید در ویدیو خود به دیگران منتقل کنید تعیین کرده و فیلم‌های مربوط به آن را پیدا کنید. این مرحله مخصوصاً برای کسانی که به دنبال ساختن کلیپ حرفه‌ای مانند تبلیغات و سایر محتوای تبلیغاتی هستند بسیار اهمیت دارد. اگر فقط قصد ویرایش سریع ویدئویی را دارید که روی گوشی خود ضبط کرده‌اید، این امر زمان زیادی لازم ندارد.

قدم دوم نحوه کار با کاین مستر : برنامهKineMaster را باز کرده و یک پروژه ایجاد کنید.

پس از اینکه برنامه را دانلود کردید، آن را باز کنید. پس از باز کردن برنامه با گزینه‌ای برای شروع یک پروژه جدید یا ادامه ویرایش پروژه قبلی، روبرو خواهید شد.

در ادامه آموزش کاین مستر اندروید برای شروع، روی ایجاد پروژه جدید (علامت Plus در دکمه وسط) ضربه بزنید و نسبت تصویر را برای ویدیوی خود انتخاب کنید.

نسبت ابعادی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به مکانی که قصد انتشار فیلم را دارید بستگی دارد. به عنوان مثال، نسبت تصویر ۱۶:۹ برای YouTube مناسب است، در حالی که ۹:۱۶ برای اینستاگرام بهترین است. بعلاوه، برای صفحه نمایش کوچکتر، می‌توانید از نسبت تصویر ۱:۱ استفاده کنید.

سپس، روی Media ضربه بزنید تا قسمت Media Browser باز شود. این پوشه با فایل‌های حاوی تصاویر و فیلم‌ها پر شده است.

ویدیو کلیپی را که می‌خواهید روی آن کار کنید را انتخاب کنید تا به پنجره پروژه اضافه شود. سپس، علامت تأیید را در بالا سمت راست بزنید تا کلیپ ویدیو ذخیره شود. در صورت تمایل این فرآیند را تکرار کنید تا کلیپ‌های بیشتری اضافه کنید.

قدم سوم آموزش برنامه کاین مستر : برش فیلم

یکی از مراحل مهم در آموزش کاین مستر ویرایش ویدیو است. برای ویرایش، کلیپ ویدیو مورد‌نظر خود را انتخاب کرده تا حاشیه زرد رنگ ظاهر شود. برای باز کردن گزینه‌های مختلف در همان مکان، روی نماد قیچی (منوی Trim / Split) در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید. چهار گزینه به ترتیب زیر مشاهده می‌کنید:

  • Trim to Right of the Playhead
  • Trim to Left of Playhead
  • Split at Playhead
  • Split and Insert Freeze Frame

در آموزش نرم افزار کاین مستر برای برش کلیپ در جهت ویدیویی که بعد از موقعیت فعلی ظاهر می‌شود، Trim to Right of the Playhead را انتخاب کنید که در این حالت فیلم برش خورده مدت زمان کوتاه‌تری خواهد داشت.

با استفاده از گزینه Trim to Left of Playhead می‌توانید کلیپ را طوری تنظیم کنید که فقط قبل از موقعیت فعلی محتوا باشد. برای تقسیم یک کلیپ به دو قسمت، از Split at Playhead استفاده کنید.

برای دیدن نتیجه کار خود، دکمه پخش را بزنید و هنگام ویرایش فیلم را تماشا کنید. اگر از آن راضی هستید، برای ذخیره روی علامت تأیید در بالا ضربه بزنید.

قدم چهارم آموزش برنامه kinemaster : انتقال ویدیو را اضافه کنید.

ویدیویی که قصد اضافه کردن محتوای بین اسلایدی به آن را دارید انتخاب کنید. در حاشیه هر کلیپ ویدیو یک علامت Plus (+) خواهید دید. برای افزودن انتقال، روی Plus ضربه بزنید؛ گزینه‌های زیادی در سمت راست ظاهر می‌شوند.

می‌توانید از بین گزینه‌هایی نظیر انتقال کلاسیک، انتقال سه بعدی، تصویر در تصویر، انتقال متن و موارد دیگر که در آموزش کاین مستر اندروید فراهم شده نیز انتخاب کنید. پس از انتخاب مورد دلخواه، روی علامت تیک در قسمت بالا ضربه بزنید تا انتخاب شما ذخیره شود. به عنوان مثال ما گزینه روبرو را انتخاب کردیم: Classic Transitions > Crossfade

برای پیش نمایش ادیت فیلم با کاین مستر، نوار لغزنده را به جایی که ترانزیشن قرار دارد منتقل کنید و دکمه پخش را بزنید.

قدم پنجم کار با کاین مستر : چگونه فونت اضافه کنیم ؟

برای افزودن متن به فیلم‌های خود در برنامه ی کاین مستر ، آیکون Layer را بزنید تا لیست گزینه‌ها نمایش داده شود. از میان گزینه‌ها، متن را انتخاب کنید.

متن خود را بنویسید و تأیید را فشار دهید تا متن در اندازه کوچک در سراسر فیلم نمایش داده شود. برای بزرگتر یا کوچکتر کردن متن، ضربه بزنید و آن را بکشید.

برای انتخاب نوع قلم متناسب با ویدیوی خود، روی نماد Aa در سمت راست ضربه بزنید. سپس روی علامت تأیید در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده تا تغییرات شما ذخیره شود. همچنین می‌توانید عناصر دیگری نظیر جلوه رنگ، سایه، پس زمینه و انیمیشن را به متن خود اضافه کنید. برای تنظیم رنگ متن، دایره سفید کنار نماد قیچی را بزنید و رنگ موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

قدم ششم آموزش kinemaster : اضافه کردن موسیقی پس زمینه

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها در آموزش تدوین با کاین مستر ، ساخت کلیپ با کاین مستر و افزودن موزیک به کلیپ است. برای افزودن موسیقی به ویدیوی خود، خط قرمز عمودی را در نوار پروژه از جایی که موسیقی شروع می‌شود، قرار دهید. سپس، روی آیکون صوتی در فهرست اصلی ابزار ضربه زده و موسیقی مناسب را از گوشی خود انتخاب کنید، همچنین می‌توانید آهنگ‌ها را از KineMaster’s Audio Browser انتخاب کنید.

پس از انتخاب موسیقی، روی علامت پلاس قرمز که ظاهر شده ضربه بزنید. با این کار موسیقی به پروژه اضافه شده و موسیقی شما پخش می‌شود. همچنین می‌توانید در آموزش ادیت با کاین مستر روی علامت پلاس قرمز ضربه بزنید تا نام آهنگ در قسمت پایین ظاهر شود.

قدم هفتم آموزش استفاده از کاین مستر : چگونه ویدیو را در kinemaster ذخیره کنیم؟

پس از اتمام ویرایش و رضایت خاطر از نتیجه نهایی، روی نماد export در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید؛ در اینجا تنظیمات کاین مستر امکان مشخص کردن وضوح تصویر، نرخ فریم، میزان بیت و کیفیت فیلم را به شما می‌دهد.

ورژن نهایی شما در سمت راست نشان داده می‌شود که با کلیک روی نماد اشتراک گذاری می‌توانید آن را در یوتیوب و رسانه‌های اجتماعی یا سایر برنامه‌های موجود در گوشی موبایل به اشتراک بگذارید. آموزش کاین مستر اندروید به کاربران شانس انتشار کلیپ‌های جذاب و هیجانی را داده و این مسیر را برای آنها کاملاً هموار می‌کند.

همانطور که شرح دادیم چگونه با کاین مستر کار کنیم ، مشخض است این برنامه یکی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش فیلم برای اندروید و آیفون است. این برنامه به شما امکان می‌دهد ویدیوها را در چند مرحله آسان ویرایش کنید. با رابط کاربری روان و ویژگی‌های قدرتمند آن، هر کسی می‌تواند یک فیلم را حتی بدون تجربه در این زمینه فقط با دنبال کردن آموزش کاین مستر اندروید ویرایش کند.