آموزش کپشن نویسی جذاب و اصولی در اینستاگرام ‎

اینستاگرام در تمام وجوه زندگی این روزهایمان حضور دارد و نقش پر رنگ آن هم قابل چشم پوشی نیست. زیرا همین اینستاگرام که ابزار وقت گذرانی و سرگرمی برای بعضی هاست، یک منبع درآمد برای خیلی از افراد دیگر است. بنابراین بهانه کار نیست دیگر به هیچ عنوان از هیچ کس قابل پذیرش نیست. زیرا کسی که حتی هیچ کار هنری هم بلد نیست می تواند یک پیج فروش آنلاین راه اندازی نماید و به خرید و فروش بپردازد، اشخاصی هم که هنر و حرفه ای بلد هستن، کار بسیار ساده ای در پیش دارند، تنها کافی است تا یک پیج رایگان اینستاگرام را راه اندازی نمایند و به معرفی خود و حرفه و هنرشان بپردازند.

اما یکی از مهمترین اصولی که در اینستاگرام برای موفقیت باید رعایت نمود، کپشن نویسی است. زیرا کپشن باید جذاب باشد تا کاربران را وادار کند که تا انتهای مطلب را بخوانند و به خرید قانع شوند. بنابراین نوشتن کپشن درست، نیاز به دانش و آگاهی دارد. اما این دانش تنها با مطالعه هم به دست می آید. به همین دلیل ما امروز تصمیم داریم تا مهمترین اصولی که در رابطه با نوشتن یک کپشن جذاب و گیرا وجود دارد را برای شما تشریح کنیم تا بتوانید موفقیت و فروش خود را چندین برابر نمایید. آرزوی ما برای همه شما یک پیج سودده و پر از فالور و لایک و بازدید است. اگر شما هم به دنبال موفقیت خود هستید، با ما همراه باشید.

اصول کپشن نویسی روان و جذاب

شروع قدرتمند کپشن نویسی اینستاگرام

اولین نکته‌ای که باید به آن بسیار دقت کنید این است که یک شروع بسیار قدرتمند در کپشن داشته باشید. صحیح و تمیز نوشتن کپشن بسیار مهم است اما این که بتوانید در جملات ابتدایی نظر کاربری که به صورت گذری در حال عبور از پست شما هست را به خود جلب کنید، بسیار مهم‌تر است. البته این نکته به این معنی نیست که در خطوط اول چیزی خلاف بر پست خود ( دروغ) بنویسید. بلکه شما باید آنچه که نیاز هست تا توضیح دهید را به شیوه‌ای خلاقانه‌تر بیان کنید.

استفاده از ایموجی‌ها می‌تواند مفید باشد. همچنین نوشتن یک پیشنهاد یا یک نکته‌ی جالب توجه می‌تواند انتخاب خوبی باشد. بهتر است برای این که ذهنتان باز شود به پست‌هایی رجوع کنید که بیشترین میزان بازدید را داشته‌اند. ببینید که آن‌ها کپشن خود را چگونه شروع کرده‌اند. شما نیز می‌توانید از تکنیک‌های آن‌ها الهام بگیرید.

رعایت شیوه‌ی نگارش و حفظ ظاهر مناسب کپشن

یک نکته‌ی مهم دیگر در نحوه‌ی صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام این است که حتما از علائم نگارشی به درستی استفاده کرده و به هیچ وجه غلط املایی نداشته باشید. ممکن است برخی از غلط‌های املایی به خاطر تند تایپ کردن باشند که باید به آن‌ها هم دقت کنید. همچنین اگر کپشنی که می‌نویسید طولانی است سعی کنید که بین هر یکی دو خط فاصله قرار دهید تا خواننده بتواند راحت‌تر آن‌ها را مطالعه کند. هیچ کسی تمایل ندارد که یک متن طولانی را که حفظ کردن تمرکز روی آن کار سختی است را بخواند.

توجه داشته باشید که نوشتن یک متن طولانی می‌تواند برای هر کسی خسته کننده باشد و شما باید تمام تلاش خود را کنید تا کاملا شسته و رفته منظور خود را ادا کنید. با این حال گاهی به خاطر نوع موضوع نیاز است تا یک کپشن طولانی بنویسیم. در این موقعیت بهتر است که با استفاده از فاصله گذاشتن بین خطوط (اینتر زدن) و استفاده از کاراکتر‌های خاص مثل ستاره یا خط فاصله بخش‌های مختلف نوشته را از یکدیگر جدا کنیم.

کاربر را به انجام یک کار دعوت کنید

کپشن اینستاگرام شما می‌تواند مخاطب را به انجام یک کار دعوت کند. در واقع یکی از راه‌های مهم پولسازی در اینستاگرام همین نکته است. در واقع شما در این کار از کسانی که پست شما را دیده و کپشن شما را مطالعه کرده‌اند می‌خواهید که یک کار خاص را انجام دهند. یکی از این خواسته‌ها می‌تواند تگ کردن دو نفر از دوستان، قرار دادن کامنت یا وارد شدن به سایت خاصی باشد. اگر بتوانید این عمل را به خوبی انجام دهید میزان تعامل پیج شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. از سویی دیگر اگر دعوت شما ورود به سایت باشد می‌تواند میزان بازدید سایت را به شدت افزایش دهد.

در ادامه‌ی آموزش کپشن نویسی لازم است اشاره کنیم که درخواست از کاربران برای تعریف کردن یک خاطره یا بیان تجربه‌های مشترکشان در این زمینه نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. برخی از افراد می‌پندارند که این روش‌ها دیگر قدیمی شده اما به هیچ وجه این طور نیست. همیشه درخواست به انجام یک عمل می‌تواند کاربران بیشتری را روانه‌ی بخش کامنت‌ها کرده و در نتیجه می‌توان تضمین کرد که ورود شما به اکسپلوور اینستاگرام حتمی خواهد بود.

سبک کپشن نویسی خود را پیدا کنید

هر فردی در تمام بخش‌های زندگی‌اش شیوه‌ی منحصر به فرد خود را دارد. در نوشتن هم همینطور است. افراد نگارش ویژه‌ی خود را در نوشتن دارند فقط باید اجازه دهند که لایه‌های بیرونی‌شان کنار رفته و خود واقعی‌شان را بیابند. این کار منجر به برندینگ شما هم خواهد شد. کپشن اینستاگرام می‌تواند منجر به منحصر به فرد شدن شما شود اگر شیوه‌ی خودتان را بکار گیرید.

البته این موضوع به این معنی نیست که شما نباید به کپشن سایر افراد نگاه کنید و از آن‌ها الهام بگیرید. بلکه به این معناست که نباید کپی کنید. صحیح و تمیز نوشت کپشن فارسی مهم است اما مهم است که از واژه‌ها، اصطلاحات و ایموجی‌های مخصوص به خود نیز استفاده کنید. از سویی دیگر باید به ذائقه‌ی کاربران خود نیز نگاهی بیاندازید.

تقاضا از مردم برای به اشتراک گذاشتن پست

یکی از بهترین راه‌های پولسازی در اینستاگرام با استفاده از کپشن این است که در همین قسمت از فالوورها و کسانی که پست شما را می‌بینند بخواهید که محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این کار سبب می‌شود که توسط افراد بسیار بیشتری دیده شده و در نهایت فالوورهای بیشتری داشته و خود را در معرض توجهات بیشتری قرار دهید.

فقط به این نکته توجه داشته باشید که صحیح و تمیز نوشتن کپشن در این‌گونه موارد اهمیت بسیار زیادی دارد. از مردم به شیوهای جالب و صمیمانه که متناسب با قشر فالوورهای شماست بخواهید تا پست شما را برای دوستان خود ارسال کنند.

در کپشن اینستاگرام از هشتگ‌ ها به درستی استفاده کنید

هشتگ‌ها یک راه عالی برای این هستند که بتوانید خود را در کنار ابرقدرت‌های اینستاگرام قرار دهید. اما استفاده‌ی زیاد از آن‌ها می‌توانید کپشن اینستاگرام شما را خراب کنند. در این قسمت از آموزش کپشن نویسی لازم است اشاره کنیم که اگر از هشتگ‌ها بیش از حد استفاده کنید کپشن شما قدرت خود را از دست خواهد داد. هنگامی که کاربران کپشنی را می‌بینند که تعداد زیادی هشتگ دارد به این نتیجه می‌رسند که شما یک پیج اسپم هستید و یا اینکه فقط قصد دارید تا حرف خود را به کرسی بنشانید.

یکی از اصول مهم پولسازی در اینستاگرام این است که خیلی سعی در دیده شدن نداشته باشید. اجازه دهید کاربران مختلف خودشان شما را کشف کنند و به دنبال شما باشند. استفاده از ۴ تا ۱۰ هشتگ منطقی به نظر می‌رسد اما بیشتر از آن اصلاً توصیه نمی‌شود.