ایده های تولید محتوا برای پیج لوازم جانبی موبایل

بازار موبایل یکی از بازارهای داغ است. زیرا تعداد افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از افراد هستند که با ظهور هر گوشی جدید، تمایل دارند تا گوشی قبلی خود را با گوشی جدید تعویض نمایند.

البته ناگفته نماند که گوشی موبایل، به یکی از ابزارهای کسب و کار بسیاری از افراد هم تبدیل شده است و بسیاری هستند که با کمک این گوشی های هوشمند، درآمدهای میلیونی و یا حتی میلیاردی کسب می نمایند.

یکی از راههای کسب درآمد از گوشی، راه اندازی فروشگاههای آنلاین و پیج های فروش محصول است. تحقیقات نشان داده است که بازار آنلاین موبایل، یکی از بازارهایی است که توانسته رضایت و اعتماد مخاطب را جلب نمایند و بسیارند افرادی که لوازم جانبی موبایل و یا حتی گوشی موبایل را به صورت آنلاین خریداری می نمایند.

بنابراین شما هم اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید و در زمینه گوشی موبایل تجربه ای دارید، حتما اقدام به راه اندازی یک پیج برای عرضه لوازم جانبی و گوشی موبایل نمایید.

اما یکی از مهمترین مسایلی که می تواند یک پیج تازه تاسیس و یا حتی یک پیج با سابقه را به موفقیت برساند، تولید محتوای خوب و جذاب است. شما با تولید محتوای درست، می توانید کاربران بسیاری را با خود همراه نموده و از آنها مشتریان وفادار بسازید.

اما چرا باید یک پیج لوازم جانبی موبایل داشته باشیم؟ مهمترین لوازم جانبی که کاربران ایرانی به دنبال آنها هستند، چه مواردی می باشند؟ چه ایده های نابی برای تولید محتوا در این حوزه وجود دارد؟

چرا باید یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل راه اندازی کنیم؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل دارای مزایای مختلفی است که عبارتند از :

  • رقابت در آن نسبت به حوزه های دیگر کمتر است و شما می توانید در آن بدرخشید .
  • هر مدل گوشی همراه جدید به معنای فرصتی جدید می باشد و این صنعت یک بازار در حال رشد  می باشد.
  • تعداد تقاضا کننده برای لوازم جانبی تلفن همراه رو به افزایش است و طبق آمار گرفته شده حدود ۴۴ درصد از افراد به طور متوسط هر ۶ ماه یکبار باید لوازم جانبی موبایل خود را ارتقا دهند زیرا هزینه ی زیادی برای گوشی همراه خود پرداخت کرده اند پس درآمد لوازم جانبی موبایل خوب است.

لوازم جانبی موبایل دقیقاً چیست؟

در حالت کلی لوازم جانبی موبایل بسته به نوع آن ها می توانند سیمی، بی سیم یا هر دو باشند و انواع گسترده ای آن ها که برای راه اندازی فروش لوازم جانبی موبایل می توانید در نظر بگیرید، عبارتند از :

  • گوشی (سیمی یا بی سیم)
  • هدفون (سیمی یا بی سیم)
  • باتری
  • قاب و کاور گوشی
  • محافظ صفحه و گلس
  • کابل USB نوع A ، B و
  • پاوربانک
  • کیف
  • گلس محافظ لنز دوربین
  • شارژر
  • کارت حافظه
  • اسپیکر بلوتوثی

و ….  از جمله لوازم های جانبی پرکاربرد برای تلفن های همراه می باشند که می توانند در فروشگاه های اینترنتی موبایل به فروش برسند. در ضمن باید بدانید که حاشیه سود لوازم جانبی موبایل مختلف، متفاوت است اما بر اساس آمار حاشیه سود لوازم جانبی تلفن همراه معمولاً ۱۰٪ است و این میزان بسیار زیاد است. این موضوع یکی از دلایل اصلی شکوفایی این صنعت در سطح جهانی می باشد.

پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل در ایران

اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل اینترنتی را دارید باید بدانید که پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل در ایران کدامند تا بتوانید. زیرا این لوازم تقاضای بیشتری در بازار دارند و باید بتوانید آن ها را تامین کرده و در فروشگاه آنلاین خود عرضه کنید تا فروش خود را افزایش دهید.

همچنین به دلیل محدودیت سرمایه اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل، شناخت و تامین لوازم جانبی پر فروش در ایران باید در اولویت کاری شما قرار بگیرد. پس بیایید تعدادی از پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل در ایران را ببینیم:

  • انواع قاب گوشی (شامل قاب ژله ای، قاب سیلیکونی، قاب چوبی، گارد ۳۶۰ درجه و …)
  • انواع گلس برای صفحات گوشی
  • کیف های موبایل
  • باتری
  • شارژر انواع گوشی ها
  • هندزفری (سیمی و بلوتوثی)

با تحقیق بازار و شناختن برند های معتبر این لوازم جانبی موبایل، می توانید فروشنده عمده معتبری را انتخاب کرده و محصولات سایت لوازم جانبی موبایل خود را تامین کنید.

۱۰ ایده برای تولید محتوای موفق

۱.موبایل و‌لوازم موبایل را همراه باهم بفروشید

این راه حل دقیقا همان روشی است که در موبایل فروشی های سنتی نیز از آن استفاده می کنند. یعنی در واقع شما در پیج تان فقط انواع مدل های موبایل را قرار ندهید و بلکه از لوازم جانبی آن ها نیز در پیج تان تصویر برداری کنید. چراکه اینگونه مشتری با خیال راحت از شما تمام موبایل و حاشیه های آن را خریداری می کند و دیگر نیازی ندارد که به سایت ها و پیج های دیگر سر بزند.

۲. انواع روش های تعمیر موبایل را در پیج تان قرار دهید

اگر دقت کرده باشید، مردم سالانه ساعت های طولانی از وقتشان را در مغازه های تعمیر موبایل می گذرانند. این گذارندن وقت معمولا ساعت های مفیدی از عمرِ افراد را مشغول به خود می کند.چراکه عمدتا بسیاری از کارها ی شخصی امروزه با موبایل انجام می شود.

حالا اگر شما می خواهید نسبت به پیج های دیگر جلو باشید کافیست که ویدئو ها و تصاویری قرار دهید که به واسطه آن ها مردم بدون مراجعه به مغازه های تعمیر موبایل مشکلات مویل شان را بفهمند. این راهنماییِ تعمیر برای آن ها می تواند به مشتری کمک بزرگی کند؛ چرا که به مقدار زیادی در زمان و همچنین وقت آن ها صرفه جویی می شود.

مشتری وقتی پیج شما را می بیند حس خوبی بهش دست می دهد چرا که می فهمد شما فقط به فکر سود خودتان نیستید بلکه برای مشتری هم ارزش قائلید. اینگونه خیلی سریع طرفدارِ درجه ۱ پیدا می کنید.

۳. طرح های تخفیف کوتاه مدت به کار ببرید

در کالاهایی مثل موبایل با اینکه قیمت اصلی آن باتوجه به نرخ دلار تعیین میشود؛ اما شما می توانید با کم کردن سود خود در مدت کوتاهی ، فروش خود را به درصد بالاتری برسانید. در واقع یعنی شما سود حاصله ی خود از فروش موبایل را کم می کنید ولی در عوض فروش خود را افزایش می دهید.

این راهکار به مشتری این حس را تلقین می کند که باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را بکند. زیرا شما در مدت کوتاهی تصمیم گرفته اید که کالایتان را با قیمت کمتری بفروشید.

توجه داشته باشید این روش تنها زمانی اثر دارد که مدت کوتاهی این تخفیف وجود داشته باشد. در واقع برای این طرحتان حتی باید تایمرهم بگذارید. ( نزدیک به عید نوروز که همه جا گران می کنند شما می توانید به راحتی با تخفیف اورژانسی که به خریدارانتان می دهید به راحتی سود خوبی رو با فروش ارزانتر کسب کنید)

۴.تضمین برگشت بدهید

قطعا در مجازی مشتریان اعتماد کمتری به فروشنده دارند. شما برای اطمینان طرحی را بگذارید که اگر به هر شکل موبایل رسیده به دست آن ها شبیه توضیحات  نبود، آن را  بی قید و شرط بر می گردانید و آن را تعویض می کنید.

۵. با مشتریانتان حرف بزنید

این را به یاد داشته باشید که فروش، تازه ابتدای راه است و بعد از آن تازه باید یک مشتری را به خریدار ثابت تبدیل کنید. هر گونه مشکل و سوالی برای مشتریان پیش آمد با مهربانی و دلسوزی تمام به حل مشکلات مربوط به موبایل او پاسخ بدهید. حتی گاهی وقتا شما پیگیر مشکلات پیش آمده برای موبایل او بشوید.

۶. تعویض کنید.

اگربه موبایل فروشی های فیزیکی دقت کرده باشید، می بینید که اغلب آن ها طرح هایی را برای تعویض موبایل های مشتری با موبایل های نو و دسته دوم موجود در مغازه شان می گذارند. در واقع آن ها موبایل مشتری را با یک موبایل دیگر تعویض می کنند.

این راه حل را در مجازی هم می شود پیش برد و کافیست که دو نفر به هم اعتماد داشته باشند! البته ترجیحا مبادله را فقط با مشتریان ثابت و مورد اطمینان تان انجام دهید.

۷. پیج های رقیبتان را پیدا کنید.

شما می توانید با پیدا کردن پیج های تقریبا رقیب خود( مانند لپ تاپ فروشی ها) دو امتیاز کسب کنید. ۱. اول اینکه با فوت و فن های پیج های موفق آشنا شوید. ۲. و دوم هم اینکه می توانید با کامنت با ارزش گذاشتن( منظور از کامنت با ارزش کامنت معنا دار است که مقلا فقط یک استیکر دست زدن نباشد) در زیر پست های محصولات مشابه، کامنت خود را مورد پین اینستاگرام قرار دهید و در صدر کامنت ها آن را نگه دارید. این در صدر بودن موجب می شود که مشتریان کنجکاو شوند و به پیج شما هم سر بزنند.

۸٫ فرق دستگاه های جعلی با اصلی را بیان کنید

تشخیص جعل و اصل بودن دستگاه های دیجیتال دشوار است. با توجه به مهارتی که دارید این فرصت را برای مشتری خود ایجاد کنید تا از فرق بین دستگاه اصلی با تقلبی مطلع شوند.

۹٫ بخشی را به فروش موبایل و کامپیوتر دست دوم اختصاص دهید

بسیاری از افراد هستند که با بودجه کم درصدد تهیه موبایل یا کامپیوتر با کیفیت هستند. پیشنهاد می کنیم در صفحه خود، بخشی را به این افراد اختصاص دهید. در این صورت تبدیل به مرجعی برای خرید لوازم نو و دست دوم خواهید شد.

۱۰٫ به توصیه های زیر عمل نمایید

  • امکان مقایسه برندهای مختلف موبایل و لوازم جانبی را برای مخاطب فراهم کنید.
  • ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری هر محصول را به زبان ساده برای مخاطبان شرح دهید یا به صورت جدول نمایش دهید.
  • نظرات و تجربه کاربران در استفاده از محصول خاص را در صفحه خود درج کنید.
  • لیست فروشگاه هایی که برندهای خاص موبایل دارند را نمایش دهید.
  • آدرس فروشگاه عرضه کننده محصول را نمایش دهید.
  • تصویر واضح و کاملی از ابعاد مختلف محصول در سایت قرار دهید.
  • آخرین قیمت محصولات را به درستی درج کنید.
  • مدل های قدیمی و جدید محصول را به صورت پیشنهاد برای مخاطب نشان دهید.