ایده های تولید محتوا برای پیج و سایت با موضوع فست فود

اینستاگرام یکی از بسترهایی است که اگر به درستی و با دانش و مهارت وارد آن شوید، می توانید هم کسب و کار جدید راه اندازی نمایید و هم اینکه کسب و کار خود را به طریقی باورنکردنی توسعه دهید.

یکی از مشاغلی که حضور بسیار پررنگی در اینستاگرام دارد و طرفداران بسیاری را نیز با خود همراه نموده است، موضوع رستوران و فست فود است.

اگر شما صاحب یک رستوران و فست فودی هستید، تنها کافی است که یک پیج ایسنتاگرام راه اندازی نمایید و با تولید محتوای درست و دقیق، فالورهای بسیاری را با خود همراه نموده و در نتیجه مشتریان بیشماری را جذب نمایید.

تولید محتوا برای پیج هایی از این دست بسیار مهم است و اهمیت فراوانی دارد. از جمله اینکه:

شبکه های اجتماعی می توانند اعتماد مشتریان را جذب نمایند و آنها را تبدیل به مشتریان وفادار شما نمایند. زیرا در شبکه های اجتماعی شما با مخاطب در تعامل هستید، می توانید از آنها بخواهید که نظرات خود را بنویسند و با شما به اشتراک بگذارند و یا اینکه کارهای روزمره خود را با مخاطب به اشتراک بگذارید. همه اینها سبب جلب اعتماد و ایجاد حس خوب در کاربر می شود.

اگر مشتریان خود را تشویق نمایید که عکس غذاهای خود را با دوشتانشان به اشتراک بگذارند، انها را به سفیر برند خود تبدیل نموده اید. در اینصورت میبینید که افرادی زیادی از طریق همین مشتریان وارد صفحه رستوران شما شده و بعدا هم به رستوران شما مراجعه خواهند نمود.

با کمک هشتگ گذاری مناسب می توانید به صورت رایگان در اینستاگرام تبلیغ نمایید. یعنی شما هم پیجی رایگان ایجاد نموده اید و هم به صورت رایگان تبلیغ نموده اید، چه چیزی بهتر و راحتتر از این؟؟؟

در رابطه با تولید محتوا برای سایت هم موضوع بر همین منوال است و ایده های تولید محتوا در پیج و سایت شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند.

ایده‌های تولید محتوا برای رستوان و فست‌فود

حال که اهمیت تولید محتوا برای پیج‌های رستورانی و فست‌فود برای شما روشن شد، بیایید با هم ایده هایی را بررسی کنیم که به کمک آن‌ها بتوانید به بهترین شکل برای پیج خود تولید محتوای کاربر پسند انجام دهید.

۱. عکس غذا‌های خود را به اشتراک بگذارید

قاعدتا مهم‌ترین نقطهٔ تمایز هر رستوران، غذا‌های آن است؛ پس شما باید از غذا‌های رستوران خود تولید محتوا کنید. اشتراک‌گذاری عکس‌های با کیفیتِ غذا‌های منو، یکی از مهمترین ایده‌های تولید محتوا برای رستوران است؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا مخاطبانی که عکس‌های شما را می‌بینند مشتاق شوند غذا‌های شما را امتحان کنند. برای این کار لزومی به استخدام کردن عکاس ندارید و فقط با چند تکنیک ساده می‌توانید عکس‌های قابل قبول و با کیفیتی را ثبت کنید.

نکات عکاسی از غذا:

  • کادر درستی انتخاب کنید و از زوایای مختلف عکاسی کنید.
  • صحنهٔ عکاسی را طراحی کنید.
  • از نور طبیعی استفاده کنید.
  • با استفاده از یک رفلکتور نور، سایه‌های شدید را رفع کنید.
  • از فلاش استفاده نکنید.

۲. از فضای داخل رستوران عکس بگذارید

داشتن یک فضای آرام و مناسب برای میل غذا، می‌تواند معیاری برای انتخاب رستوران باشد. اگر رستوران شما دارای یک فضای داخلی مناسب و دلنشین است، می‌توانید با تولید محتوا دربارهٔ آن و اشتراک گذاری عکس‌ها اقدام به جذب مشتری از اینستاگرام کنید.

یکی از ترفند‌های قابل توجه تولید محتوا از فضای داخل رستوران، استوری کردن هر روز اتفاقات جالب فضای رستوران است. برای مثال حضور افراد مشهور یا اتفاقاتی که در آشپزخانه رخ می‌دهند موارد مناسبی برای تولید محتوا هستند. اگر خلاق باشید می‌توانید هزاران ایده تولید محتوا از فضای رستوران کشف کنید.

۳. داستان بگویید!

هر چقدر بخواهیم درباره اهمیت داستان سرایی بگویم، در نهایت نمی‌توانیم ارزش آن را به‌خوبی  منتقل کنیم. مطالعات زیادی درباره تاثیر داستان بر مغز انسان انجام شده است؛ بر اساس یکی از مطالعات، دانشمندان نتیجه گرفتند که ۷۵ درصد افرادی که داستانی را شنیده‌اند، آن را به یاد می‌آورند. در صورتی که تنها ۵ درصد افراد آمار و ارقام در ذهن‌شان مانده است. شما در چند بخش می‌توانید از داستان سرایی استفاده کنید که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم.

  • داستان کارکنان خود را به اشتراک بگذارید

یکی از مهمترین کار‌هایی که در بحث داستان سرایی می‌توانید انجام دهید، داستان سرایی درباره کارکنانتان است. این کار باعث انسان محور شدن برندتان می‌شود و این موضوع به‌صورت مستقیم بر محبوبیت شما و جذب مشتری تاثیر می‌گذارد.

  • داستان رستوران خود را به اشتراک بگذارید

یکی از کار‌هایی که کسب‌و‌کار‌ها در رابطه با داستان گفتن انجام می‌دهند بازگو کردن داستان شکل‌گیری کسب‌و‌کارشان است. این کار در رابطه با رستوران هم قابل انجام است؛ زیرا شما با بیان کردن داستان خود، ارزش خاصی در ذهن مخاطبتان ایجاد می‌کنید.

۴. دستور پخت برخی از غذا‌ها را آموزش دهید

ویدیو‌هایی با عنوان «چگونه»  که چگونگی انجام یک کار را آموزش می‌دهند، جزء محبوب‌ترین پست‌های اینستاگرام هستند. موضوع بعدی که شما می‌توانید درباره آن تولید محتوا کنید چگونگی پخت غذا‌های مختلف است.

برای مثال «بوراک» یکی از آشپز‌هایی‌ست که با تولید محتوا درباره پخت غذا توانسته به یک آشپز و رستوران محبوب تبدیل شود.

۵. محتوای تولید شده توسط کاربران را بازنشر کنید

احتمالا برای شما پیش آمده که از یک رستوران استوری بگذارید و از خدمات و غذای آنجا تعریف کنید. این کار باعث می‌شود تا رستوران‌ها بدون صرف کردن هزینه‌ای تبلیغ شوند. شما هم می‌توانید با دادن جایزه و تخفیف از مشتریان خود بخواهید تا رستوران شما را در اینستاگرام تبلیغ کنند.

همچنین شما می‌توانید استوری‌ها و پست‌های مشتریان خود را در پیج رستورانتان، دوباره اشتراک گذاری کنید.

۶. از لایو غافل نشوید

یکی دیگر از ایده‌های تولید محتوا، استفاده از پخش زنده یا لایو اینستاگرام است که با استفاده از این ویژگی می‌توان پویایی محیط رستوران خود را با مشتریان به اشتراک گذاشت.

اگر در زمان‌های خاصی برنامه‌های مختلفی در رستوران برگزار می‌کنید، مثل موسیقی زنده، شعبده‌بازی و… می‌توانید به صورت لایو این برنامه‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

۷. از اینفلوئنسر‌ها کمک بگیرید

ایده‌ی دیگری که در سال‌های اخیر محبوب شده است؛ استفاده از فود بلاگر‌ها یا اینفلوئنسر‌های حوزه غذا برای تبلیغات رستوران در اینستاگرام است. اینفلوئنسر‌ها، بخاطر قدرت تاثیرگذاری‌شان می‌توانند از چند جهت برای شما مفید باشند؛ آن‌ها می‌توانند با هزینه کم، محتوای با کیفیت برای شما تولید کنند و برای برند شما اعتبار ایجاد کنند.

اما استفاده از اینفلوئنسر‌ها مسائل خاص خودش را دارد؛ برای مثال روش ارتباط گرفتن یا انتخاب صحیح آن‌ها برای تبلیغات، می‌تواند شما را سردرگم کند. شما با استفاده از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ جریان، می‌توانید به‌راحتی با اینفلوئنسر‌های مورد نظرتان ارتباط بگیرید و از طریق لیست اینفلوئنسر‌های اینستاگرام، اینفلوئنسر مناسب برای رستورانتان را انتخاب کنید.

۸٫ استوری اینستاگرام را دست کم نگیرید

از قابلیت‌های متنوع استوری استفاده کنید. نظرسنجی، سوال و جواب، استیکرهای مختلف و… را امتحان کنید.

استفاده از استوری تعامل مخاطبان را با شما بالا خواهد برد.

با الگوریتم جدید اینستاگرام، تعامل با پست‌های فید خیلی سخت‌تر از قبل شده است.

از این فرصت استفاده کنید و استوری‌های بیشتری بگذارید.