برنامه جایگزین اینستاگرام در ایران چیست؟

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. این برنامه علاوه بر اینکه زمینه ای فراهم نموده بود تا افراد لحظات و اتفاقات مهم خود را با دوستان و فالورهایشان به اشتراک بگذارند، سبب ایجاد کارآفرینی برای بسیاری از افراد هم شده بود.

بسیاری از افراد با ایجاد فروشگاههای آنلاین و فروش کالا یا اراوه خدمات در اینستاگرام، مشغول فعالیت بودند و از این طریق گذران زندگی می کردند. اما متاسفانه در پی حوادث اخیر، مسئولان کشوری، اقدام به فیلتر نمودن این شبکه اجتماعی نمودند.

همین امر سبب شد تا بسیاری از کسب و کارها برای همیشه خاموش شوند و بسیاری از افراد بی کار شوند. این حجم از بیکاری و عدم درآمد داشتن بسیاری از افراد، مسلما ضررهای بسیاری برای کشور خواهد داشت و با توجه به گرانی ها و تورم این روزهای کشورمان، انتظار می رود که سطح زندگی بسیاری از مردم، از آنچه که بود پایین تر بیاید.

اما فیلتر کردن راه حل نیست …

اگر مسئولین ما دوست ندارند که مردم از اپلیکیشن های این چنینی استفاده نمایند، راه حل آن را نباید در محدود کردن و فیلتر شدن ببینند، بلکه باید همت کنند و نرم افزاهای داخلی طراحی کنند تا هم نیاز مردم را برآورده نمایند، و هم اینکه همه چیز را زیر نظر داشته باشند.

این روزها دنیا، دنیای اینترنت است، با اینترنت داخلی و محدود کردن تنها سبب می شوند تا مردم بر ناراحتی و نارضایتی خود بیافزایند.

اما هر آنچه که هست، اینستا در حال نابودی است، از همین رو، نرم افزارهای جایگزینی برای آن معرفی شده است که در ادامه مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

به امید روزی که برنامه های داخلی به اندازه ای توسعه یافته و به روز باشند که افراد با شوق و از روی رضایت به سمت آنها بروند، نه از روی اجبار و ناچاری.

به امید آن روز ….

سایت بهترین جایگزین اینستاگرام در ایران

قطعا وبسایت بهترین جایگزین برای اینستاگرام، تلگرام و هر فضای مجازی دیگر برای کسب و کارها و خصوصا حوزه پزشکی است داشتن یک سایت سئو شده نیاز به داشتن هر فضای مجازی دیگری را برطرف می کند. این تجربه ۵ ساله ما در زمینه دیجیتال مارکتینگ است، ما هم اکنون خدمات کامل دیجیتال مارکتینگ را ارائه میدهیم: سوشیال مدیا از جمله اینستاگرام، ویدیومارکتینگ، تولید محتوا، بیزینس کوچینگ، تبلیغات کلیکی و… اما به شما اطمینان می دهیم داشتن یک سایت سئو شده بهترین جایگزین و بهترین بستر فعالیت در فضای مجازی است.

اپلیکیشن ویسگون

بدون تردید شبکه اجتماعی ویسگون یکی از شبیه ترین نرم افزارها به اینستاگرام است که تقریبا تمام امکانات اساسی یک شبکه اجتماعی را دارا می باشد. ویسگون، شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است، که به شما این امکان را می‌دهد به‌راحتی در آن مطالب مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ مطالب دیگران را مشاهده کنید، لایک بزنید، برای آن نظر بگذارید و یا با کیفیت اصلی دانلود کنید!
برای شروع دفترچه تلفن مخاطبین خود را در ویسگون پیدا کنید و از لیست کاربران برتر آن‌هایی که محتوای مورد علاقه شما را به اشتراک گذاشته‌اند را انتخاب و دنبال نمایید.
در ویسگون دوستان جدید پیدا کنید و به صورت خصوصی گفتگو کنید.
در قسمت هشتگ‌های برتر از داغ‌ترین موضوعات روز باخبر شوید، آن‌ها را دنبال و یا در آن موضوعات مطلب به اشتراک بگذارید.
از مجموع مطالبی که می‌بینید کانال اختصاصی بسازید و از دوستان‌تان برای به‌روز بودن کانال خود کمک بگیرید.

برخی از امکانات ویسگون
* ارسال مطلب از از طریق منوی share در سراسر وب و گالری تصاویر به برنامه
* دسته‌بندی مطالب با امکان انتخاب دسته‌بندی‌های خاص و هشتگ
* امکان زوم و ذخیره تصاویر و ویدئوها با کیفیت اصلی
* امکان لایک و ارسال نظر و پاسخ به نظرات برای تصاویر
* نمایش آخرین رخدادها به صورت تفکیک
* قابلیت فالو، بلاک و گزارش تخلفات
* امکان بارگذاری نامحدود عکس و ویدئو با کاور دل‌خواه
* دایرکت با قابلیت غیرفعال‌سازی
* قابلیت بارگذاری کپشن سئوفرندلی | seo friendly تا ۴۰۰۰ کاراکتر با امکاناتی نظیر هشتگ، منشن و تایتل
* قابلیت ایجاد کانال
* امکان ارسال مطالب به صورت اسلاید تا ۱۰ قاب
ویسگون به صورت رایگان عرضه شده است و همیشه رایگان می‌ماند، پس همین حالا این نرم افزار سبک و سریع را دریافت کنید و لذت ببرید!
ویسگون دارای نسخه‌ی وب می‌باشد و اینترنت آن با تعرفه‌ی نیم‌بها محاسبه می‌شود.

اپلیکیشن VSCO

اپلیکیشن VSCO بدون تردید می‌تواند یکی از برنامه های جایگزین اینستاگرام باشد. سرویس اصلی این برنامه هم مثل اینستاگرام مبتنی بر اشتراک گذاری تصاویر هنری، زیبا و خاطره‌انگیز است. این اپلیکیشن بیشتر توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در عکسبرداری حرفه‌ای هستند اما به تدریج کاربران عادی هم می‌توانند برای استفاده از آن وارد صحنه شده و این برنامه را به جایگزینی برای اینستاگرام تبدیل کنند. فیلترهای زیادی در برنامه برای زیباتر کردن عکس های کاربران ارائه شده و امکان ثبت کامنت و خیلی ویژگی های دیگر مشابه اینستاگرام هم در آن وجود دارد. اپلیکیشن مذکور با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس سازگاری داشته و به طور رایگان قابل دانلود و استفاده است.

بی بی BeBee؛‌ زنبور باش!

حال و هوای بی بی BeBee به نحوی است که انگار بچه دو پلتفرم اینستاگرام و لینکدن LinkedIn است. این برنامه یک شبکه اجتماعی است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر را به اشتراک بگذارید، محتوا تولید کنید و کسب و کار راه بیاندازید.

فلسفه برنامه به این شکل است که افراد در واقع زنبور هستند و مطابق با علایق و سلایقی که دارند در جوامعِ کندویی خود با دیگران مرتبط می‌شوند. در حال حاضر این پلتفرم اپلیکیشنی ندارد و از طرفی ایران در لیست کشورهایش نیست و شما نمی‌توانید شماره خودتان را وارد کنید. پس آن را کنار می‌گذاریم و سراغ گزینه بعدی می‌رویم.

Steemit اینستاگرام مبتنی بر بلاک چین

Steemit شبکه اجتماعی مشابه تامبلر و ردیت و به نوعی با پلتفرم تولید محتوا است. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است. در این شبکه کاربران برای پست‌ها و نظراتشان و همچنین مدیریت محتواها پاداشی دریافت خواهند کرد.

در این شبکه، کاربران می‌توانند محتواهای متنی و عکسی را به اشتراک بگذارند و همدیگر را دنبال کنند. البته برای اشتراک گذاری دیگر فرمت ها باید از طریق وبسایت دیگری اقدام کنند. از مزایای این شبکه حفظ داده های شخصی است؛ به ویژه اینکه بر پایه بلاکچین است و این مورد برای کاربران اهمیت زیادی دارد. در حقیقت باید گفت که هدف استیمت ارزشگذاری بر محتوا تا کاربران بتوانند پاداش‌هایی را دریافت کنند.

تیک تاک برنامه جایگزین

تیک تاک را می‌توان دیگر شبکه اجتماعی جایگزین اینستاگرام دانست. این شبکه برای ما ایرانیان آشنا است؛ البته خیلی از آن استفاده نمی‌شود. از نظرشباهت باید گفت که کاربران می‌توانند ویدئوهای کوتاه را با انواع فیلترها، افکت ها و هشتگ‌ها به اشتراک بگذارند. یکی از قابلیت های تیک تاک پشتیبانی از قابلیت هوش مصنوعی است تا محتواهای متناسب با علایق کاربران خود را نشان بدهد. البته بیشترین رنج سنی که از این شبکه استفاده می‌کنند، بین ۱۶ تا ۲۴ سال هستند؛ اما به هر حال می‌تواند شبکه عالی برای بازاریابی و تبلیغات بر پایه ویدئو هم به حساب بیاید. البته باید گفت که در خصوص حفظ داده افراد، تیک تاک متهم شده که اطلاعات کاربران و گوشی های آن‌ها را سرقت می‌کند. حال اینکه چقدر این داده صحیح است، خود ما هم اطلاعاتی نداریم.

البته باید گفت که تیک تاک رقبای زیادی دارد؛ اما بعضی از آن‌ها خیلی نتوانسته‌اند تا در جهان درخششی را از آن خود کنند. Lasso و Likee دو شبکه اجتماعی هستند که در آن کاربران می‌توانند ویدئوهای کوتاه تری را به اشتراک بگذارند که خیلی با تیک تاک تفاوت ندارند؛ فقط اینکه بعضی قوانین خاص در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. همچنین در لایکی بیشتر ویدئوهای طنز را می‌توانید پیدا کنید.