معرفی افزونه المنتوری یک افزونه فراتر از یک صفحه ساز ساده!‎

یکی از مهمترین قسمت های هر سایتی که در ابتدای ورود کاربر، نظر او را به سمت خود جلب می نماید، طراحی صفحات سایت است. مدیران وب سایت ها تمایل دارند تا بهترین و جذاب ترین صفحات را برای سایت خود طراحی کنند. در این بین افرادی که به کد نویسی آشنا هستند، تمام تلاش خود را می کنند تا زیباترین صفحات را طراحی کنند. اما بسیاری از وب مسترها هستند که با کد نویسی آشنایی ندارند و یا وقت کافی برای کدنویسی ندارند، در این صورت “صفحه سازهای وردپرس” به یاری شما خواهند شتافت!فحاتی جذاب را برای وب سایت خود ایجاد نمایید، بدون اینکه لازم باشد کد نویسی خاصی انجام دهید!

در حال حاضر یکی از محبوب ترین پلاگین های صفحه ساز وردپرس، افزونه المنتور است. این افزونه استفاده ای آسان دارد و بسیار هم کاربردی است، به همین دلیل روز به روز بر تعداد کسانی که از این افزونه استفاده می کنند، افزوده می شود. با استفاده از المنتور می توان قسمت های مختلف وب سایت وردپرسی مانند هدر، فوتر، برگه ها، پاپ آپ و یا هر قسمت دیگری از سایت  را طراحی کرد و ساخت بدون اینکه حتی لازم باشد یک خط کد نویسی انجام شود!

چرا به صفحه سازها نیاز داریم؟

قبل از صحبت در مورد المنتور باید بگوییم که وردپرس سالهاست که یکی از محبوب ترین گزینه ها برای طراحی وب سایت است و اکنون، با پشتیبانی از پلاگین ها و ابزارهای پیشرفته، با سرعت سریع تری در حال گسترش است. به دلیل وجود وردپرس، بسیاری از افراد مایل به ایجاد وب سایت های خود بدون طراح و توسعه دهنده هستند. سازندگان صفحه فرآیند طراحی وب سایت برای کاربران با دانش فنی محدود را ساده می کنند. بیایید نگاهی به دلایل اصلی انتخاب صفحه ساز برای سایت وردپرس خود بیاندازیم:

  • توسعه سریع با حداقل تلاش
  • کاهش هزینه ها
  • امکان طراحی وب سایت هایی با دانش برنامه نویسی محدود یا بدون آن
  • امکان تغییر قالب ها بدون نیاز به دانش برنامه نویسی

معرفی افزونه المنتور

در اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه شد اما در حال حاضر با بیش از ۵ میلیون نصب فعال و کسب امتیاز ۴٫۸ از ۵ یکی از بهترین افزونه های صفحه ساز بصری وردپرس است و امکان کنترل دقیق تک تک المان های صفحه را می دهد. افزونه المنتور امکان ویرایش زنده را نیز می دهد، به این معنی که نیاز به کلیک بر روی دکمه بروزرسانی یا پیش نمایش ندارید و همه تغییرات را می توانید همان لحظه مشاهده کنید.

افزونه المنتور در اصل به صورت رایگان و منبع باز عرضه شد. با استفاده از سازنده کشیدن و رها کردن این افزونه و المان های درون ساخته آن می توانید به راحتی صفحات را از فرانت اند سایت خود ایجاد و ویرایش کنید. نسخه Elementor Pro آن نیز عرضه شده است که قابلیت های منحصر به فرد زیادی دارد.

Elementor چندین قالب صفحه آماده و از پیش ساخته شده دارد که باعث می شود هر بار که می خواهید یک صفحه جدید ایجاد کنید، مجبور نباشید کار را از اول شروع کنید.

این افزونه یک صفحه ساز بصری است، به این معنی که شما می توانید فرم ها را در رابط کاربری صفحه ساز بصری ایجاد کنید. شما در این صفحه ساز می توانید یک فرم تماس معمولی یا فرم های ثبت نام ایمیل که به MailChimp یا افزونه MailPoet متصل می شود را ایجاد کنید. دیگر سرویس های ایمیل مارکتینگ خارجی می توانند با استفاده از وب هوک Zapier متصل شوند.

از دیگر ویژگی های افزونه المنتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوم یا Canvas : شما می توانید یک صفحه فرود با نام تجاری خود بدون هدر و فوتر بسازید که برای تبدیل های نرخ بالا بهینه است.
  • حالت تعمیر و نگهداری: با استفاده از مد تعمیر و نگهداری درون ساخته این افزونه شما می توانید سایت خود را به راحتی آفلاین کنید.
  • ادغام با Zapier : با استفاده از این ویژگی شما می توانید به راحتی وب سایت خود را با اپلیکیشن های شخص ثالث وب یکپارچه کنید.

مزایایی استفاده از صفحه ساز المنتور

تاکنون صفحه سازهای مختلف برای وردپرس ارائه شده اما افزونه المنتور یک تحول در این ایجاد کرده است که  مهمترین ویژگی های متمایز آن عبارت است :

رابط کاربری کاربردی آسان و کاربردی

المنتور دارای یک رابط کاربری کاملاً کشیدن و رها کردنی یا همان Drag & drop است. که با استفاده از آن هرکسی می تواند هر ابزارک یا ویژگی را که خواست به هر قسمتی از وب سایت خود بکشد و اضافه نماید و با کلیک روی هر بخشی تنظیمات مربوطه تغییر بدهد و آن را سفارش سازی نماید.

قالب های المنتور

المنتور دارای مجموعه ای از قالب های از قبل طراحی شده که کاربران می توانند این قالب ها را درون ریزی کرده و سپس آن ها را به دلخواه سفارش سازی نمایند. تعداد این قالب ها در نسخه رایگان محدود بوده اما در نسخه پولی آن قالب های بسیار متنوع و فراوانی ارائه شده است.

ابزارک های المنتور

افزونه المنتور بخصوص نسخه پولی آن دارای  ابزارک های بسیار متنوعی است. هر کدام از ابزارک ها برای کاربرد خاصی ارائه شده اند که جمله آن ها می توان تصویر، نقشه گوگل، اسلایدر، گالری، نمونه کار، ویدئو، لیست قیمت، دکمه، آکاردئون، نظرات، تایمر،آیکون و … را نام برد.

قالب ساز المنتور

در گذشته تنها پست ها و برگه ها با صفحه ساز قابل ویرایش بود، اما در حال حاضر با افزونه المنتور می توان هر قسمتی از وب سایت یا فروشگاه وردپرسی مانند هدر، فوتر، صفحه نوشته، صفحه آرشیو پست ها، محصولات، پاپ آپ ها و … را می توان مطابق با سلیقه و نیاز کاربر طراحی و سفارش سازی کرد.

جالب اینجاست که  برای هر کدام از این قسمت ها هم در کتابخانه المنتور قالب های از پیش طراحی شده وجود دارد که در صورت نیاز می توانید از آن ها هم استفاده نمایید.

ساخت و ویرایش قسمت های مختلف ووکامرس

المنتور تنها به صفحات محتوایی محدود نبوده و با استفاده از آن می توان طراحی و ساختار فروشگاه های اینترنتی بر پایه وردپرس را نیز طراحی و سفارشی سازی نمود.

با استفاده از ابزارک ووکامرس می توان حالت های مختلف نمایش محصولات، سبد خرید، لیست قیمت‌ها، محصولات فروشگاه و … را تغییر و سفارش سازی نمود.

ساخت فرم

با داشتن نسخه پرو المنتور دیگر برای ساختن فرم ها نیاز به سایر افزونه های فرم ساز نیست و با کمک آن می توان فرم هایی حرفه ای ایجاد و طراحی نمود.

تفاوت نسخه رایگان با پولی المنتور

هر چند که نسخه رایگان المنتور دارای امکانات و ابزارک های اولیه ای است که می توان در شروع کار از آن استفاده نمود اما تعداد ابزارک ها و امکانات آن نسبت به نسخه پرو بسیار اندک است و به بیان دیگری محدود شده است. در این تصویر تعدادی از این ابزارک ها را مشاهده می نمایید.