گوگل ترندز، ابزاری قدرتمند برای پیدا کردن مطالب محبوب روز

گوگل ترندز یک ابزار کاربردی است که با استفاده از آن می توانیم آمار و ارقامی از علاقمندی های مردم جهان که در ساعات گذشته، روز گذشته، هفته ی گذشته، ماه گذشته و… در گوگل جستجو کرده اند را مشاهده کنیم.

گوگل ترندز، یک ابزار قدرتمند برای آمار جستجو

این ابزار کاربردی و قدرتمند، تنها به ارائه ی درصد جستجوی کاربران برای یک کلمه یا موضوع اکتفا نکرده است و آمار دقیق تری را نیز ارائه می دهد، مثلا با انتخاب کشور مورد نظرتان، مشاهده می کنید که در کدام شهرها، کلمه یا موضوع مد نظر شما توسط مردم جستجو شده است. همچنین میزان جستجو در سایر شهرها را نیز با درصدبندی و نمایش بر روی نقشه نشان می دهد. از دیگر ویژگی های رایگان این ابزار، نمایش میزان علاقمندی و جستجوی مردم در بازه ی زمانی مختلف، توسط نمودار است.

با گوگل ترندز میتونی مقایسه کنی!

مقایسه کردن میان دو کلمه یا موضوع توسط این ابزار، از دیگر ویژگی های خاص آن به شمار می رود، که با استفاده از آن می توانید بین دو کلمه ی کلیدی، آن که محبوب تر است را انتخاب کنید.

قابلیت مقایسه بین چند کلمه و موضوع می تواند مزیت های زیادی را برای سایت یا کسب و کار شما داشته باشد. شما با مقایسه و جستجوی علاقمندی کاربران می توانید، انتخاب بهتری برای محصولات و خدمات و محتوای خود داشته باشید، و با شناسایی نیازمندی افراد جامعه، خدمات و محصولی را ارائه دهید که مورد توجه و محبوبیت قرار بگیرد.

فیلترهای گوگل ترندز الک میکنه

ویژگی جالب دیگری که گوگل ترندز به کاربران خود ارائه می دهد، فیلترهای کاربردی برای بالا بردن دقت آماری است که می خواهیم دریافت کنیم. مثلا انتخاب کشور، انتخاب بازه زمانی، انتخاب نوع جستجو(عکس، ویدئو، وب سایت و…)، انتخاب دسته بندی و سایر قابلیت ها که سبب می شود تا بتوانیم بهتر به مقصود خود برسیم و جزئیات بیشتری را مطلع شویم.

کار با این ابزار بسیار آسان است و همه چیز در آن به صورت شفاف در دسترس قرار گرفته و پیچیدگی خاصی در آن مشاهده نمی شود. همین موضوع سبب می شود که بتوان به راحتی با آن کار کرد.

گوگل ترندز یا کیورد پلنر؟

دقت آماری گوگل ترندز به طور دقیقی نمایش داده نمی شود و صرفا ما با درصد ها و میانگین دفعات جستجو سر و کار داریم. اما اگر می خواهید که امار کاملا دقیق دفعات جستجو و… را داشته باشید، برای تکمیل کار گوگل ترندز می توانید از Keyword Planner استفاده کنید که امار دقیقی را از کلمات کلیدی و مورد جستجو در اختیار شما می گذارد.

کلام پایانی

اصولا کار با ابزار های آماری سبب می شود تا بتوانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید و تلاش خود را در مسیری انجام دهید که تعداد بیشتری از کاربران به عملکرد شما چراغ سبز نشان دهند.

با به کارگیری ابزارهایی مثل گوگل ترندز شما می توانید محبوبترین های مرتبط با کسب و کار خود را بشناسید و مشابه آن را به کاربران و مشتریان خود ارائه دهید. در مطالب بعدی بیست ایران، به سایر ابزارهای محبوب گوگل و معرفی آن ها می پردازیم. شما چه ابزاری را برای پیدا کردن کلمات کلیدی برتر پیشنهاد می کنید؟ تجربه ی مثبتتان از کار با گوگل ترندز چه بوده است؟