۵ فونت زیبا و حرفه ای با موضوع یلدا مبارک‎

انتخاب فونت های زیبا، یکی از مواردی است که می تواند به زیبایی متن شما کمک نماید.  وقتی وارد سایتی می شویم، عکس نوشته ای را می بینیم و یا پوستری را تماشا می کنیم و یا مطلبی را در تلویزیون می خوانیمف اولین نکته ای که توجه ما را جلب می کند، نوشته ها هستند. حال اگر این نوشته ها دارای فونت زیبایی باشند می توانند تاثیرگذاری چندین برابر داشته باشند و عکس این مطلب هم صحیح است، یعنی یک فونتی که جذاب نیست، علاقه ای را هم برای خواندن متن ایجاد نمی نماید.

یکی از زیباترین شب های ما ایرانیان شب یلدا است که در این شب ساعاتی را با عزیزانمان سپری می کنیم و از کنار هم بودنمان لذت می بریم و یا اینکه این شب زیبا را با ارسال پیام و عکس نوشته به عزیزانی که در کنارمان نیستند، تبریک می گوییم. اگر قصد دارید یک عکس زیبا را برای تبریک شب یلدا مزین به نوشته نمایید، اهمیت انتخاب فونت بیشتر به چشم می آید.

به دلیل اهمیت شب یلدا و اهمیت انتخاب فونت مناسب، تعدادی از زیباترین فونت های فارسی را که مناسب تبریک یلدا هستند، برای شما آماده نموده ایم و خدمت شما ارائه می دهیم. با ما همراه باشید و یلدا پیشاپیش مبارک.

بهترین فونت‌های فارسی

وقتی که وارد سایتی می‌شویم، وقتی پوستری را می‌بینیم یا حتی وقتی فیلمی را با زیرنویس نگاه می‌کنیم اولین موردی که به چشم می‌آید فونت و نوشتار است. اگر فونت جذابی را در این موارد مشاهده نکنیم؛ قطعاً رغبتی به خواندن آن مطلب یا پوستر و یا دیدن آن فیلم هم نخواهیم داشت.

حتی ممکن است مطلب شما ارزش محتوایی بالایی داشته باشد اما با یک انتخاب اشتباه مثل انتخاب فونت نامناسب فرصت دیده شدن آن مطلب را از دست بدهید؛ اما رقیب شما ممکن است حتی محتوای بی ارزشی تولید کرده باشد اما فونت جذاب نوشته او مخاطب را جذب کند. امروزه فونت مطالب شما در کنار نام برند شما از موارد مهمی است که می‌تواند روی قضاوت مشتری و کاربر شما اثر بگذارد.

در دنیای طراحی مدرن امروز و با پیشرفت تکنولوژی و طراحی‌های خلاقانه فونت‌های پرکاربرد گذشته در حال منسوخ شدن هستند مانند فونت‌های خانواده B و فونتی مثل فونت لاله زار و … از این رو طراحان پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین طراحان و نویسندگان وب سایت‌ها به دنبال فونت‌های جدید با خوانایی بالا هستند. در ادامه ما به شما بهترین فونت‌های فارسی را که می‌توانید در سایتتان، طراحی‌‌هایتان و … استفاده کنید به شما معرفی می‌کنیم.

فونت نستعلیق

نستعلیق یکی از شیوه های نگارش خط است که ما ایرانی ها از دیر باز با خطاطی و خوشنویسی آن را در فرهنگ خود نگاه داشته ایم. نستعلیق را میتوان یکی از زیبا ترین نگاشته های دست بشر دانست ، به دلیل همین اهمیت و استفاده فراوان مردم ایران از خط نستعلیق با گشترش طراحی گرافیک ، فونت نستعلیق نیز توسط اساتید گرافیک ایران طراحی و ساخته شد . این فونت نسخه جدید فونت نستعلیق می‌باشد که در پکیج آن فایل راهنمای استفاده نیز قرار داده شده است ، ایجاد کشیدگی در نوشته های نستعلیق ، تغییر فرم حروف نستعلیق ، تغییر در جایگاه نقطه ها و …. را می‌توانید در این فایل آموزشی مطالعه کنید ، به علت احتمال عدم سازگاری با نسخه قبلی فونت، با استفاده از این نسخه جدید امکان جابجایی در متنهایی که با نسخه قبلی تهیه شده‌اند وجود دارد. فرقی نمیکند هدف شما دانلود فونت نستعلیق برای ورد باشد و یا دانلود فونت نستعلیق برای اندروید در هر حالت این فونت نیاز شما را بر طرف میسازد. شما میتوانید به وسیله برنامه IFont در اندروید از فونت نستعلیق استفاده کنید . کافی است فونت نستعلیق را برای اندروید دانلود کرده و آن را در گوشی تان باز کنید ، سپس وارد برنامه IFont شده و فایل فونت را انتخاب کنید . به همین سادگی برای استفاده از نستعلیق در ورد هم کافی است فونت را دانلود و نصب نموده و در بخش فونت های نرم افزار ورد irannastaliq را وارد کنید تا بتوانید با خط نستعلیق شروع به نوشتن کنید.

فونت ایران سنس

آقای مسلم ابراهیمی طراح این فونت است و در ابتدا مدعی شد که فونت ایران سنس از فونت ایران یکان خوانایی بیشتری دارد؛ فونت او بعد از به‌روزرسانی‌هایی توانست جزو فونت‌‌های مدعی قرار بگیرد.

کافه بازار، اسنپ، آپارات، دیوار و صدها سایت برتر ایرانی از فونت ایران سنس استفاده کرده‌اند. از امتیازات ویژه‌ای که این فونت دارد ارائه شدنش در ۹ وزن است.

فونت ایران سنس دست‌نویس

فونت ایران سنس دست‌نویس در واقع همان فونت ایران سنس است که با دست نوشته شده است و این طراحی سبب جذابیت بیشتر این فونت برای طراحی‌های گرافیکی شده است.

مخاطب در فونت دست‌نویس چون حرکات دست نویسنده را بیشتر می‌تواند درک کند حس بهتر و دلپذیرتری دارد. اگر مطلب شما بیشتر جنبه صمیمت دارد این فونت بیشتر مخاطب را جذب آن خواهد کرد؛ بیشتر صاحبان کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای رسمی برای ایجاد صمیمت و راحتی بیشتر مخاطبان خود از طراحی‌های کارتونی و فان استفاده می‌کنند که در این طراحی‌ها از فونت‌های دست‌نویس استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده رابطه دوستانه است.

این فونت نیز دارای ۳ وزن است که می‌توانید با توجه به سلیقه و محتوای خود این فونت را تهیه کنید.

فونت آوینی

طراحی فونت آوینی توسط آقای قاسم نجاری صورت گرفته است. این فونت در دسته فونت‌های دست‌نویس قرار می‌گیرد.

در طراحی این فونت تا حد امکان از شکسته نوشتن اجتناب شده است و حروف به نرمی نوشته شده‌اند که سبب به وجود آمدن یک فونت جذاب شده‌اند؛ و در نتیجه حس پویایی و دوستانه‌ای را به مخاطب القا می‌کند. این فونت در ۱ وزن طراحی شده است.

فونت دماوند

فونت دماوند یک تایپ فیس دو زبانه سنگین و اصیل است. تمرکز اصلی در طراحی حروف فارسی در فونت دماوند بر مبنای تعادل بین فضاهای مثبت و منفی کاراکترها، چشم‌ها و کاسه‌ها است. در طراحی حروف لاتین نیز تلاش بر هماهنگی فرم‌ها با حروف فارسی است. تا در متن‌های دو زبانه هماهنگی بیشتر و دلچسب‌تری را شاهد باشیم.

فونت دماوند بیشتر در تیترهای رسمی و جدی کاربرد دارد. لحن و قدرت بصری منسجم، دوری از فانتزی بودن و اغراق فرم‌ها از دیگر ویژگی‌های این فونت است.

این فونت به دلیل استقامت و اصالت بلندترین قله ایران، دماوند نام‌گذاری شده است.

وریبل فونت چیست؟

وریبل فونت یا فونت متغیر یا Variable Font یک گسترش جدید از دنیای OpenType است که با اعلام هم‌زمان ادوبی، گوگل، اپل و مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

قبل از متولد شدن وریبل فونت اگر روی سایت خود فونتی مثل ایران سنس یا فونت‌های دیگر را نصب می‌کردیم و می‌خواستیم از وزن‌های متفاوت آن استفاده کنیم باید نسخه‌های مختلف آن را نصب می‌کردیم؛ مشکل اصلی آنجایی بود که هرکدام از این وزن‌ها ۱۰۰ کیلو بایت حجم دارد یعنی برای استفاده از یک فونت ایران سنس به صورت استاندارد باید ۳۰۰ کیلو بایت فایل دانلود شود تا مرورگر بتواند سایت ما را با زیبایی تمام نشان دهد.

و اما 

با آمدن وریبل فونت‌ها فقط کافی است یک نسخه از فونت موردنظرمان را روی سایت قرار دهیم تا به صورت خودکار در وزن‌های مختلف نمایش داده شود. موضوع وریبل فونت‌ها بسیار جدید و به روز است در نتیجه فونت‌های فارسی کمی از جمله فونت دانا در حال حاضر از این ویژگی استفاده می‌کنند.